Beantwoorden
andeleie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

maginon ipc100 ac installeren

iemand die me van a tot z kan uitleggen hoe ik bovenstaande ip camera kan installeren?  installatieprogramma geleverd bij toestel vindt het toestel niet.... 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

maginon ipc100 ac installeren

Eerst en vooral zoeken welk standaard IP adres er is ingesteld.

Vervolgens camera aansluiten op uw PC met een UTP kabel.

Uw Pc een IP adres in dezelfde range geven. Bijvoorbeeld 192.168.1.100. Subnetmask 255.255.255.0. Default Gateway moet je niet invullen. In de veronderstelling dat je camera ook dergelijk IP adres heeft.

Dit doe je via: Netwerkinstellingen - ethernet - adapteropties wijzigen - ethernet (rechts klikken) - eigenschappen - protocol ipv4 - eigenschappen - Vast IP adres toekennen. Na afloop omgekeerde bewerking en terug op automatisch zetten.

Dan via uw browser naar Het IP adres van de camera gaan.

Dan de login en paswoord ingeven.

Vervolgens de netwerkinstellingen opzoeken en een IP adres geven in de range van Telenet.

Meestal is dat 192.168.0.X. De X vervang je door iets tussen 10 en 49. Subnetmask 255.255.255.0. Default gateway 192.168.0.1.

Loskoppelen en op je netwerk aansluiten.

Niet vergeten je PC weer in oorspronkelijke toestand te zetten.

PC ook weer aansluiten op je netwerk.

Nu kan je surfen naar het IP adres van je camera dat je zojuist hebt aangemaakt. En via het menu de verder instellingen doen. Belangrijk: een sterk paswoord instellen voor je camera.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
andeleie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

maginon ipc100 ac installeren

bedankt voor de moeite om mijn vraag te beantwoorden. ben ik er verder mee geraakt... nee. Maar dat zal wel aan mezelf liggen. Op technisch vlak ben ik dus heel slecht. Bij de eerste regel van je antwoord stel ik me al vragen.Ga ik op zoek naar het standaard ip adres van de camera? Waar ga ik daar naar op zoek?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

maginon ipc100 ac installeren

Soms vermeld in de handleiding. Soms vermeld op de camera zelf. Wat je ook kan doen is je camera rechtstreeks op de telenetmodem/router aansluiten. Dan ga je naar "mijn telenet" vanaop je PC en ga je bij mijn netwerk eens gaan kijken naar de modeminstellingen. Daar zou je normaal gezien een aantal aangesloten toestellen moeten zien waaronder hoogstwaarschijnlijk dit van uw camera. Dan kan je naar dat adres gaan via uw webbrowser.

Op uw camera staat er ook een resetknopje. Dit een 10-tal seconden indrukken terwijl die aangesloten is en dan even wachten (2 tal minuten) en dan het voorgaande gaan bekijken.

Je kan ook wat software installeren Supra IP cam genaamd, dacht ik. Daar zou je ook het IP adres mee moeten terugvinden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes