Beantwoorden
Laparka
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

onmogelijk om poort forwarding op te stellen

Beste iederen

 

(eerst en vooral, ik ben franstalig, maar ik zal mijn probleem via het NL forum proberen op te lossen)

 

Ik moet voor een paar programma's (Azureus, plex, mycloud...) een aantal poorten open laten, nl. de 52000 die heel belangrijk is.

In de geavanceerde instellingen, heb ik de IP-adressen van mijn laptop toegevoegd (die van mijn wifi verbinding, & die van mijn kabel-verbinding), ik heb geprobeerd enkel met TCP, enkel met UDP, en ook met BEIDE... Ik heb ook geprobeerd met enkel de 52000 poort, ook met een range van 49999 tot 52000... UPnP staat actief. Firewall van telenet in de instellingen is niet actief. Ik heb regels toegevoegd in de instellingen van de windows firewall om verbinding toe te laten va deze poorten & applicaties die ik wil gebruiken... Maar dat werkt totaal niet.

Ik scan de poorten & ik zie dat ze allemaal gesloten zijn (onmogelijk, omdat ik niet zou kunnen surfen, Playstation spelen...).

Als ik probeer de IP-adres van mijn router in een web browser in te geven, krijg ik een melding  dat dit adress niet toegangelijk is.

15 dagen geleden werkte alles. 5 dagen geleden was mijn modem veranderd maar het heeft dit probleem niet verholpen.

 

Ik heb de nieuwe cbn CH7465LG modem, de kabel gaat van de modem naar en TP-Link switch tot mijn PC. Ik gebruik een wifi usb sleutel. .. Anders heb ik geen specifiek installatie.

 

Goed om te weten, als ik niet in mijn lokaal netwerk ben & ik probeer een verbinding met een lokaal aplicatie te doen (bv azureus remote, plex remote, myclould app), krijg ik een foutmelding die zegt dat het netwerk niet beschikbaar is.

 

Doe ik iets verkeerd? Ik heb nochtans niets veranderd in mijn instellingen die hebben perfekt gewerkt vanaf Maart 2015 to 15 dagen geleden...

 

alvast bedankt & mijn excuses als ik fouten gemaakt heb

 

Tags (1)
0 Likes
18 reacties
Laparka
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

onmogelijk om poort forwarding op te stellen

Ik heb het aangepasst, niet meer privé.

De poort forwarding zijn actief. Waaroom is jouw UPnP niet actief?

 

Andere voorbeeld : Plex... Het heeft altijd gewerkt, zonder een poort forwarding te moeten configureren. Lokaal, remote, noem maar op... Een nu het is onmogelijk om de server van afstand te bereiken.plex.jpg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

onmogelijk om poort forwarding op te stellen

Dit ziet er vrij normaal uit. Op dit portforwarding scherm kan ik geen fouten ontdekken. Ik vrees dat er iets anders aan de hand is. Maar wat?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Laparka
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

onmogelijk om poort forwarding op te stellen

bewijs van mijn windows firewall

fwwin.jpg

 

denken jullie dat een technieker zal het kunnen oplossen? Kan het probleem op telenet kant liggen?

Dat kan zeker niet op mij kant zijn, denk ik.

0 Likes
Laparka
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

onmogelijk om poort forwarding op te stellen

bezoek van de technieker heeft het niet totaal opgelost.

nu kan ik downloaded, uploaden via azureus.

Ik kan ook toegang hebben tot mijn could van buiten mijn LAN, zeldfe voor mijn IP camera.

Wij hebben de PC op DMZ gezet, alle poorten uitschakelen, en dan terug op minimaal instelligen, en ploots was het terug OK.

 

Maar ik heb nog 2 problemen : ik kan geen remote toegang maken voor vuze or plex. UPnP staat actief... Ik heb geprobeerd met & zonder port forwarding...

0 Likes