Beantwoorden
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Ik heb hier al eerder iets geplaatst over de packet loss. Ik heb een ethernet kabel(cat6) waar ik van men PC naar modem gebruik nu dat geeft 1gbps inplaats van 100mbps maar dit lost de packet loss niet op. Ik heb nogmaals testen gedaan op winMTR en hier ziet u duidelijk dat er iets mis is maar waar is de vraag.  (59% en 7 % u ziet onderaan ook one.one.one.one staan deze gebruik als dns server op de computer voor de games die ik speel).

Ik gebruik modem CV8560E deze is een jaar gelden vervangen. Misschien een nieuwe aanvragen?

Alle kabels heb ik eens nagekeken en alles zit vast.

 

packet loss 1.jpg

 

0 Likes
14 reacties
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Nog eens een test gedaan en nu verspringt die naar andere access.telenet.be hosts en doet 192.168.01 niets

 

packet loss2.jpg

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Nieuwe screenshots vorige waren deleted.

Inkedpacket loss2.jpg

Inkedpacket loss 1.jpg

  

0 Likes
Ex-Netweter
 

packet loss met modem CV8560E

Duidelijk packet loss op het Telenet-coaxnetwerk.

Telenet moet dit onderzoeken en oplossen.

Veel succes ermee.

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Ik ga je iets laten weten als er een technieker van telenet is langskomen.

0 Likes
George1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

packet loss met modem CV8560E

Dit is geen probleem. U heeft geen packet loss naar uw destination (laatste hop) 0%

Dat de hops er tussen niet altijd antwoorden, heeft waarschijnlijk te maken met dat deze rate limiting hebben ingesteld op ICMP verkeer om niet overbelast te raken.

Zie https://www.linode.com/docs/guides/diagnosing-network-issues-with-mtr/#verify-packet-loss

If you see a percentage of loss at any particular hop, that may be an indication that there is a problem with that particular router. However, it is common practice among some service providers to rate limit the ICMP traffic that MTR uses. This can give the illusion of packet loss when there is in fact no loss.

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Hier ben ik weer tot nu toe is er wel al verbetering met de nieuwe modem dat ik nu heb (F@ST3896LG-TN).

Maar op deze adressen xx.xx.xx.access.telenet.be heb ik toch nog altijd een loss van 3 tot 7%.

Ik weet niet aan wat dit nog ligt. 

InkedScreenshot_1.jpg

InkedScreenshot_2.jpg

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

packet loss met modem CV8560E

Het kan aan een coaxkabel of -verbinding vanaf je modem tot ergens op het eerste distributiepunt op straat liggen, een bekwaam Telenet-technicus moet de coaxkabel uitmeten als je packet loss op de eerste drie hostnames blijft ervaren.

jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Oke bedankt, ik ga een nieuwe afspraak maken met een technieker. De technieker van de vorige afspraak wist ook niet goed wat packet loss was.. En heeft gewoon gezegd van een nieuwe modem te installeren... Ik zal dit wat u zegt op de nieuwe afspraak vragen

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Maar ik vind het ook raar mijn dns server op mijn PC aleen ingesteld op de 1ste bovenaan en daar heb ik nu 0% loss op maar toch heb ik nog atlijd de packet loss in mijn games.

komt dit dan gewoon door de xx.xx.xx. access.telenet.be die de loss heeft? 

InkedScreenshot_1.jpg

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Goeiedag hier ben ik weer probleem nog altijd niet opgelost. 3 techniekers langsgekomen de 3de had wat meer ervaring en heeft alles na gekeken binnen in het huis en vind geen probleem buiten op straat heeft hij connectoren vernieuwd maar ook geen oplossing nu heeft hij een netwerk bedrijf gecontacteerd dat ze mijn straat gaan controleren of het op het echte netwerk een probleem zit. Ik laat nog iets weten! Hopelijk word dit opgelost anders zie ik hier geen mogelijkheden meer hierna.

0 Likes
Makker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Primeur!

packet loss met modem CV8560E

Als je de screenshot aan Telenet technische dienst kan bezorgen die aantoont op welke hop de packet loss zit, moeten ze dit voor je kunnen nakijken.

Ze weten dan perfect welke node ze wat veder moeten onderzoeken.

 

En ja, je gaat nog steeds packet loss ervaren in je games simpelweg omdat die loss voorkomt ergens verder op weg in het netwerk, dus niet noodzakelijk afkomstig van bij jou.

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Nu denk ik eraan mijn abonnement was vroeger alle 2-3 maanden geleden. maar 100mbps nu had mijn moeder dit abonnement verzwaard naar 1gpps misschien kan dit daar aan liggen en dat er hierdoor onstabiliteit is. 

Ik ga dit eens nazien.

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

was ook niet de oplossing om van abonnement terug te veranderen..

0 Likes
jp7
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

packet loss met modem CV8560E

Medewerker van telenet heeft vandaag de servers & kabels nagekeken op straat & alles in orde. Techniekers hebben alles nagekeken in het huis coaxkabel nagekeken & alles niks van problemen gevonden.

Probleem nog altijd niet opgelost, wat nu haha? Niemand weet waar het probleem zich bevind haha ik word er wel zot van.

0 Likes