Beantwoorden
desmet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

portforwarding QNAP TS-201

Beste,

 

Sinds enkele dagen beschik ik over een QNAP TS-201. In het netwerk perfect te gebruiken. Van buiten af niet op te raken :-).

 

heb een dns aangemaakt, port forwarding gedaan, maar telkens ik een port foward test doe stoot ik op... jawel een gesloten poort.

 

NAS zit via netwerk kabel gewoon op de telenet modem aangesloten.

 

ben helemaal niet meer mee 🙂 ik moet blijkbaar toch iets vergeten...

0 Likes
3 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

portforwarding QNAP TS-201

Dag desmet,

 

Ik heb mijn mijn MyBooklive hetzelfde probleem. De poorten die ik dien open te stellen worden voor residentiële klanten door Telenet geblokkeerd waardoor het niet mogelijk is om een networkdrive te benaderen van buitenuit. Biedt QNAP geen webdienst aan om toegang te krijgen tot uw documenten?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
desmet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

portforwarding QNAP TS-201

ja maar zelfs daar mee heb ik geen geluk ...

via myqnapcloud.com raak ik er ook niet in.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

portforwarding QNAP TS-201

Welke poorten dien je open te zetten? Voor elke toepassing zal dit anders zijn denk ik. En Telenet blokkeert niet zoveel poorten meer hoor.

zie: http://klantenservice.telenet.be/content/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet?

 

Enig nadeel aan de Home Gateway is: Als je veel toepassingen hebt je maar 10 portforwardings kunt doen en in huidige tijden met Nas en zijn toepassingen, IP camera's enz. wordt dit krap.

 

Ik heb een Synology en daar kan ik bepaalde poorten veranderen en ik vermoed dat bij qnap dit hetzelfde is.

Je dient sowieso een account te hebben bij No-Ip, Dyn DNS of een gelijkaardige service bij Qnap.

En dan kan je bij mijn.telenet.be je portforwarding gaan doen. Uittesten of het werkt moet je eigenlijk vanaf een ander netwerk doen niet in je eigen netwerk thuis. Kan ook via je mobiel data verkeer.

Ik zie in de handleiding van deze NAS dat downloadstation poort 6000, http poort 80 enz. is maar dat zijn dingen die kunnen veranderd worden. Zorg er wel voor dat je NAS een vast IP heeft in de range van de Home gateway bijvoorbeeld: 192.168.0.39 (IP tussen 1 en 49 kan je probleemloos gebruiken bij Telenet zonder in conflict te komen met de DHCP server)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes