Beantwoorden
DanyDL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

"Helemaal mee"-dienst en modemopstelling

Weet iemand of ik met deze problemen beroep kan doen op deze gratis dienst van Telenet?

Heb Synology-nas gekocht en die geeft als fout dat er meer routers in mijn netwerk zijn gevonden. In de garage heb ik een Motorala-modem en boven een CBN  (wifi) allebei van Telenet. Ook een Devolo voor betere ontvangst op tweede verdieping. Enkel mijn pc is rechtstreeks verbonden met de CBN, al de rest gebeurt met wifi. Nog nooit problemen ondervonden, tot nu dus. Dacht oplossing gevonden te hebben door nas in garage aan Motorola te verbinden maar dan "ziet" Synologyprogramma 'm niet eens.
Heb al heel veel gegoogeld maar mijn specifiek probleem vinden is moeilijk; bovendien heb ik van netwerken absoluut geen kaas gegeten, alhoewel ik qua PC-kennis best wel m'n mannetje kan staan 🙂
Dus, zou ik gebruik kunnen maken van deze gratis dienst van Telenet of doen ze zulke zaken niet?
Alvast bedankt!

Grts,

Danielle

0 Likes
3 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

"Helemaal mee"-dienst en modemopstelling

helemaal mee is om uw telenet toestellen in orde te stellen , niet om uw eigen apparaten te configureren

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wouter123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf!

"Helemaal mee"-dienst en modemopstelling

Als jou synology-programma jou synology niet ziet dan zal dit hoogstwaarschijnlijk komen doordat jou computer en synology in een andere VLAN zitten. In het nederlands: Een router deelt de IP-addressen uit aan de toestellen onder zich. Als in dat netwerk nog een router staat, deelt die de IP-addressen onder zich uit. Dus heb je twee deelnetwerken en kunnen de toestellen elkaar niet zien. Dit kan opgelost worden door de router te configureren als access point.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

"Helemaal mee"-dienst en modemopstelling

Als je 2 modems hebt zal de ene Motrola hoogstwaarschijnlijk dienen voor je vaste Telefonie (en DTV) en de CBN modem voor Internet (en DTV). Beide zijn mogelijk.

Als je toevallig op de eerste modem hebt aangesloten zal je NAS finder software dit vermoedelijk wel zien dat er 2 routers achter elkaar staan.

Je kan dit controleren door in te loggen op je verschillende WiFi netwerken en te controleren welke IP adressen je krijgt. Als je rechtstreeks op je modem van Telenet zit vermoedelijk een IP adres gelijkaardig aan 192.168.0.???. Als je op de Wifi van je Devolo zit vermoedelijk iets in de zin van 192.168.1.???.

Je NAS best rechtstreeks, bedraad, aansluiten op de CBN modem en je DEVOLO's herconfigureren als Acces Point zoals in het vorig antwoord al is aangegeven.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes