router powercycle - stabiliteit
Beste,
Ik ben reeds enkele jaren klant van telenet, met algemeen gezien grote tevredenheid.
Toch heb ik de laatste maanden erg veel last dat ik de telenet router meerdere keren per week dien te resetten, hetgeen niet de bedoeling kan zijn.
Ik ben akkoord er zijn erg veel apparaten in huis die het netwerk gebruiken (tegenwoordig is alles voorzien van RJ45 of wifi), maar de stabiliteit is rampzalig aan het worden.
Ik plof 's avonds neer in de zetel en wil wat surfen, hopla eerst het 'bakje' eens uitzetten en terug aanzetten - wachten en hopen dat het opgelost is. Dit is niet meer haalbaar. Ofwel dient mijn router vervangen te worden ofwel dient de router aan te geven waaraan hij 'sterft'.
Momenteel zit ik ook al op mijn werk, zonder toegang tot mijn gegevens thuis (router ligt weer uit). Ik kan niet remote desktop naar mijn pc, niet aan de data op mijn nas, ... zelfs mijn camera-beveiliging (IP-cams) liggen uit!
Een oplossing zou zijn dat ik via mijn.telenet.be de router kan heropstarten en/of dat hier eens naar gekeken kan worden.
Helaas durf ik de technieker niet te contacteren, aangezien deze al mijn apparaten, switches, wifi-accesspoints, ... zal uittrekken en enkel de digibox zal toelaten om geconnecteerd te zijn. En dan zal ik de technieker moeten betalen (omdat de fout bij de gebruiker zit) en is mijn probleem niet opgelost.
Het grootste deel van mijn apparaten gebruikt de dhcp niet, en heeft een fixed IP met dns-servers ingevuld - dus daar kan de router het al niet begeven (overbelast door te veel dhcp aanvragen).