Beantwoorden
t354332
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your fifth party! Primeur!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hallo,

Wat te doen als je e-mail adres wordt misbruikt voor het rondsturen van spam naar
mensen uit je adresboek  (e-mail spoofing)?  Er wordt enkel gebruik gemaakt van de telenet webmail interface.

Alvast met dank,

Tags (2)
229 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

slachtoffer van e-mail spoofing

Als je een mail verstuurt via webmail ben je al ingelogd, dus ben je al 'authenticated'.

Zorg gewoon altijd dat je https in de URL ziet staan.

0 Likes
robvos2000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hier ook terug last...

Heb sinds vorige keer 

paswoord veranderd

alles gescand

al mijn online contact personen in adres boek verwijderd

en nog steeds  een mailtje in mijn naam naar contactpersonen gestuurd?

 

Ik stuur zeker geen kettingmail of mailtjes naar iedereen in één mail, dus hoe kunnen ze dan aan m'n contactpersonen?

0 Likes
Ikke1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

slachtoffer van e-mail spoofing

Beste telenet,

Weer van dat ! Gggrrrr

kunnen jullie de bewuste mails niet tegenhouden ?

kunnen we ons oude adres ergens doorgeven zodat telenet klanten alvast deze mails niet meer krijgen ? Mijn geinfecteerd adres heb ik verwijderd, dus ik stuur hier niet meer mee. 

Op mijn werk worden mails vh oude adres onmiddellijk tegen gehouden en komen alzo niet meer in de mailboxen, zoiets kunnen jullie toch ook ? Let wel, enkel indien adres is verwijderd. Kunnen jullie dat ? En waar kunnen we dit aanvragen ? Graag feedback.

0 Likes
Apjr
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

slachtoffer van e-mail spoofing

Het blijft muisstil bij Telenet...

RedBaron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ja, maar niet op hun mailserver.

 

Vorig weekend en dit weekend terug een 200-tal mails verstuurd in m'n naam....  Smiley Boos

 

Net eens in google gezocht op 'telenet spoofing'

Kom je zelfs een handleiding tegen op Facebook hoe je deze spoofing moet programmeren speciaal voor telenet... Zucht...

ScreenShot002.jpg

 

Bedankt Telenet voor uw deskundige hulp...  Robot Verdrietig

RedBaron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

slachtoffer van e-mail spoofing

Vandaag terug reactie ontvangen van de Telenet Support na nogmaals m'n ongenoegen te uiten dat ik dit na 3 maand serieus moe begin te worden.

 

Spoiler
We hebben uw e-mail goed ontvangen.

Zoals mijn collega reeds heeft laten weten, kan Telenet jammer genoeg niets doen tegen de spoofing mails.
Dit komt niet enkel voor bij Telenet maar bij alle providers.

We kunnen enkel aanraden om uw wachtwoord te veranderen.

Helaas kunnen we hier niet meer aan doen.

We wensen u een fijne dag toe!

Alez, nogmaals het onozele antwoord om m'n wachtwoord te veranderen...

Terwijl vorige mails van hun zelf melden dat dit niets zal uithalen !

 

Kan iemand me vertellen of dit zal ophouden indien ik van provider verander maar hetzelfde emailadres behoud aangezien ik dit toch veel gebruik?

Of enkel m'n gmail gebruiken om te mailen in het vervolg maar waarom betaal ik dan 70€ per maand voor een provider die ik dan niet meer gebruik... Wat op jaarbasis toch op bijna 1000€ neerkomt...

Daarvoor mag je toch al een 'beetje' service verwachten...

Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

slachtoffer van e-mail spoofing

ik heb nu terug enkele dagen tientalen spam mails gekregen, allemaal gestuurd via mijn account..... wanneer gaat dit stoppen?

wachtwoord veranderen helpt niet; is nu toch al verschillende keren gemeld.

0 Likes
Apjr1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

slachtoffer van e-mail spoofing

Vandaag weer het geval.

Omstreeks 11.30 werden meer dan 200 mails in mijn naam versturrd.

Mijn PC was uitgeschakeld en voor ik vertrok naar het werk heb ik vastgesteld dat het internet plat lag. Bij mijn thuiskomst lag het nog steeds plat en heb ik de router moeten resetten. Er kan bihjgevolg niets van bij mij thuis vertrokken zijn (geen PC en Geen internet...)

 

HEt bericht dat deze keer werd verzonden is:

 

Hello!

 

New message, please read http://airfreshernn.com/taste.php

 

FunFiles Satellite Encryption

 

This email has been sent from a virus-free computer protected by Avast.
www.avast.com

 

Bovendien heb ik geen Avast staan op mijn PC.

 

Een ander gevolg:

Ik wil inloggen op deze site, ik was even verstrooid en doe dat met mijn nieuw mailadres. Ik kwam tercht in een venster waarin ik opnieuw al mijn gegevens moest invullen. Wat ik ook probeerde, telkens ik naar de community ging kreeg ik dat versnter te zien om te laten invullen. Ik kon mijn vorig mailadres niet meer ingeven. Bij het registreren kon ik mijn vorige gebruikersnaam (apjr) niet meer gebruiken want dat was al bezet...

Al mijn instellingen & verwijzingen naar vroegere berichten ben ik zo ook kwijt.

En dat is dan nog maar 1 site. Ik zal dat tegenkomen op vele sites.

Dat is waarschijnlijk de bedoeling van die spammers: met de kl*ten spelen van de telenetklanten, zodat ze elders aankloppen voor een provider.

@TELENET doe iets als je geen klanten wenst te verliezen!

0 Likes
Polmar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your seventh party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

slachtoffer van e-mail spoofing

Instellingen veranderen is niet gemakkelijk voor een leek.

Heb geprobeerd via regels, maar de spam komt telkens terug ondereen andere naam,geraak niet aan het ip adres,dus kan teleneter niets aan doen.

Bij mij is de dader : leibnitz@telenet-ops.be

 

 

Polmar

0 Likes
Apjr1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik veranderde de regels: ik heb onder andere gezegd dat mails met "New Message" als spam moet worden behandeld. Het filter houdt die mails (die terugkomen) blijkbaar toch niet tegen.

PS deze morgen kwamen er opnieuw meer dan 200 mails terug die (gelukkig) niet konden bezorgd worden.

Dus 2 keer op 2 dagen. Ze worden aktiever.

0 Likes
RedBaron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

slachtoffer van e-mail spoofing

Als je die regels aanmaakt worden de mails nog steeds verstuurd.

Zo krijgen je contactpersonen nog steeds deze zéér irritante mails wat mij persoonlijk het meeste stoort !

 

Heb van de 'help'desk ook deze info gekregen om deze regels aan te maken zodat de mails automatisch als spam worden beschouwt.

 

Maar dit is niet hetgeen ik wens, ze moeten ervoor zorgen dat in de eerste instantie deze mails niet verstuurd kunnen worden.

 

Net dit nog gevonden op het net:

Tegen spoofing kan je als eindgebruiker meestal nietveel doen. Dit moet afgehandeld worden door de mail providers. Veel gebruikte technieken zijn bijvoorbeeld SPF en het Sender ID Framework (Microsoft). Maar zoiets wordt niet altijd standaard gebruikt waardoor je fake email wel bij verschillende ontvangende partijen (domeinen) kan terecht komen. En die (slecht geconfigureerde) mailservers van het betreffende domein sturen dan onterecht een bounce op de fake email naar jouw bestaand email adres. Wat voor nog meer email vervuiling zorgt. Een serieuze ISP kijkt zulke situaties na, en je krijgt een waarschuwing wanneer je teveel van zulke "bouncing" emails verstuurd. Want daar heeft niemand een boodschap aan.

Het is dus niet zo dat je email account of je computer dient gehacked te zijn. Maar zoals je zelf al aangaf in het subject gaat het waarschijnlijk om email spoofing.

 

Dus Telenet kom niet af met verander je wachtwoord maar update jullie mailserver !!!

x7Df
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier Primeur!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik ben hier ook al weken aan het zoeken naar een oplossing voor dit preobleem. Ik dacht dat ik de enige was blijkbaar niet dus... .

0 Likes
williewortel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

slachtoffer van e-mail spoofing

Vannacht was ik de spammer van dienst.... Grrrrr.

Gelukkig kreeg ik deze ochtend een mail van Telenet: 

Jouw mening telt!


Vertel ons wat jij vindt over Telenet en waar het beter kan, zo kunnen we je in de toekomst nog beter helpen. Met enkele minuten van je tijd, zet je ons een heel eind op weg. Alvast bedankt!

Een mesn zou voor minder cynisch worden 😉

 

0 Likes
matthiasc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik ben ook al 5 x slachtoffer geweest. Outlook op PC wordt zelden gebruikt. Wel via webmail op Ipad en de Mailapp op windows phone.

 

Telenet antwoordt niet op mijn vragen en aan de telefoon doen ze of hun neus bloedt en praten ze over inkomende spam, maar dat is niet mijn probleem!

 

Ik zie contacten verschijnen die ik enkel via webmail gebruik, maar ook contacten die ik helemaal niet ken. Ik ondervind ernstige schade hierdoor.

 

Is het niet mogelijk om mijn mailadres ergens op een universele spamlijst te zetten zodat mails met mijn adres als afzender overal geblokkeerd worden?

0 Likes
JefkeDP
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Nieuwe TV-theek? Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

slachtoffer van e-mail spoofing

allez alweer gewonnen..., na een 3tal weekjes hebben we weer prijs.

en ik maar denken dat het opgelost was.

 

oja en nog een leuk iets om heirbij te voegen.

ondertussen om 1 of andere reden een ander pc aangeschaft, als dit geen bewijs is dat mensen het niet moeten zoeken op hun eigen PC.

 

maar eerder moeten rekenen op een kleine inzet van telenet  😜

 

allez en nu maar verder dromen dat het opgelost is ........................................, voor een tijdje!

0 Likes