Beantwoorden
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! It's your first party!

smartwares ip cam via lan over lichtnet probleem

De ipcam wordt actief gevonden op zowel ios app als op de pc maar ik krijg een zwart  beeld, of geen streaming binnen. Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Gebruikt de fabrikant ( 0.a. Hikvision, Milesight)  "webcomponents" om beelden weer te geven? Dan zal je geen beelden zien bij firefox, chrome, die ondersteunen dat niet (meer), maar wel bij IE.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! It's your first party!

Het is een camera van smartwares.

Ze hebben hun eigen programma maar ik krijg enkel zwart beeld op de computer.

op de app op de iphone krijg ik de camera als online te zien, maar wanneer ik deze wil openen krijg ik de melding dat de stream is onderbroken.

Overal wel bericht dat alles werkt.

De camera is verbonden over een redelijke afstand met lan via een powerplug, of PowerPoint of hoe je het ook wil noemen. Een toestelleke aan de modem en in het lichtnet en een lan toestelleke in het lichtnet in de garage.

alles al gecontroleerd op vlak van ip adres en instellingen en dergelijke.

het beeld komt gewoon niet terug. de camera werkt zeker want toen ik alles in huis heb aangeschakeld werkte dit perfect.

ik zou misschien beter 30 meter lan kabel leggen van mijn modem naar de garage achteraan het huis.

moet ik poorten forwarden of dergelijke?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Sowieso is LAN kabel de beste oplossing als dit mogelijk is. Via powerlines moet je altijd rekening houden met verlies aan datastroom. Is het configuratiemenu van de camera bereikbaar? Soms kan je daar main of substream instellen. Substream is lagere kwaliteit en gebruikt minder data.

Intern moet je geen poorten forwarden enkel intern ipadres ingeven gevolgd door een dubbelpunt en de gebruikte http poort indien dit niet 80 is.

Voor extern bereik moet je aan portforwarding doen. Dan kan uw camera bereiken via het publiek IP adres gevolgd door dubbelpunt en poortnummer.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes