Beantwoorden
Jo973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

streaming hi/res muziekbestanden

Hallo

Ik ben geabonneerd op Qobuz en kan hiermee in CD-klwaliteit streamen naar mijn mediaplayers (Denon en Marantz). Onlangs heb ik een upgrade gedaan naar een Hi res abonnement (FLAV 96khz/24 bit). Deze bestanden spelen echter niet vlot af (haperingen, buffering). beide speleres zijn via ethernet aangesloten op de telenetmodem en zijn compatibel met deze bestanden. Als ik de muziek beluister op mijn smartphone (wifi) en dezelfde app gebruik (BubblUpnp) is er geen probleem! Wat kan de oorzaak zijn?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

streaming hi/res muziekbestanden

Ik weet niet welke snelheden die bestanden nodig hebben maar zou het kunnen zijn dat er een probleem is met de gebruikte switch, netwerkkaarten? Ik vermoed dat als het geen gigabit switch is je in de problemen kan komen. Via uw Wifi als je enige client bent op dat moment zal het geen probleem zijn.

Het kan natuurlijk ook zijn dat uw smartphone een grotere buffercapaciteit heeft zodat je weinig of geen last hebt van schommelende snelheden.

Om te weten hoe groot de buffer ongeveer is moet je muziekstreamen, de ethernetkabel uittrekken en kijken hoelang de muziek nog voort speelt. Op MP3 kwaliteit zou dit een stukje langer moeten zijn dan op de high quality dat jij gebruikt. Ik vermoed een factor x4.

https://www.qobuz.com/ie-en/info/hi-fi/bancs-d-essai/will-my-internet-bandwidth-be179216

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jo973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

streaming hi/res muziekbestanden

Hallo 

Bedankt voor de tip. Ik ben meteen aan de slag gegaan en heb de Marantz rechtreeks op de Dosis 3 telenet modem/router aangesloten. Helaas, het probleem blijft bestaan. Qobuz spreekt van een minimale 20Mbps, ver beneden de theoretische 200Mbps van mijn Wigo. Zijn er er recentere, krachtigere modem/routers verkrijgbaar of kan de buffer softwarematig vergroot worden?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

streaming hi/res muziekbestanden

Uw snelheid is meer dan voldoende.Doe eens speedtest.net. Vermoedelijk de buffer in de versterker niet. Kan je niet aanpassen of het zou moeten zijn via een software update. Marantz contacteren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes