Beantwoorden
StevenV1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

switch met VLAN achter Telenet router

Beste,

Ik was aan het denken om een accespoint uit te rusten met een SSID die in een aparte VLAN zit en de rest van het netwerk niet kan bereiken. Ik heb een switch waar deze op aangesloten is die VLAN ondersteunt, net zoals die accespoint VLAN ondersteunt.

De switch loopt dan naar de telenet router (HGW), waar ik geen VLAN instellingen op zie.

Is hier een workaround mogelijk zodat ik toch met 2 VLAN's kan werken?

de switch is een Linksys LGS308mp.

Is dit uberhaupt mogelijk met de HGW? Moet het persé een router zijn die VLAN instellingen heeft?

mvg

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

switch met VLAN achter Telenet router

Dat zou moeten lukken met aparte VLans maar... Hoe los je dat op dat toestellen die aansluiten op deze VLAN een IP adres verkrijgen in deze range? Heeft die switch een DHCP server voor elke VLAN? Of heeft het AP een DHCP server? Je kan dit eventueel oplossen door op deze VLan ook een Rasperry PI aan te sluiten die als DHCP server in deze range werkt. Kostprijs een 75€ en uren installatieplezier. http://raspberrypi.tilburgs.com/dhcp-server/

Laat eens weten hoe je het klaar hebt gespeeld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipDevry
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

switch met VLAN achter Telenet router

Beste,

Bij mijn weten is het niet mogelijk om Vlan's aan te maken via de modem.  Als je toch persé een Vlan wil, dan heb je een switch nodig die dit ondersteunt.


Altijd ten dienste van iedereen !
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

switch met VLAN achter Telenet router


@FilipDevry  schreef:

Beste,

Bij mijn weten is het niet mogelijk om Vlan's aan te maken via de modem.  Als je toch persé een Vlan wil, dan heb je een switch nodig die dit ondersteunt.


Deze switch die vraagsteller wil gebruiken kan VLan's aan maken. Uiteraard is de HGW van Telenet niet geschikt voor VLan. Maar DHCP op een VLan vraagt enkele extra's.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.