Beantwoorden
Ex-Netweter

telenet accespoint instellingen

Hallo, 

Gisteren is er een medewerker van telenet langs geweest om mijn wifi problemen op te lossen.

Die persoon raade aan om een acces point te plaatsen in mijn living om een beter wifisignaal te hebben.

Dit op zich was een goede oplossing. Maar nu zit ik met het probleem dat mijn playstation 4 ook aangesloten is op die accespoint en problemen heeft met het NAT type dat die doorstuurt. Ik zou namelijk poorten moeten kunnen openstellen op de accespoint & de upnp actief zetten.

Maar bij de instellingen van de accespoint is dit nergens terug te vinden. 

zijn er mensen die hier met kunnen helpen? 

mvg Kjel

0 Likes
2 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Laptop of PC verbinden met het AP 

Surfen naar 192.168.0.51

Username admin

Paswoord  password.

Zo kom je in de instellingen  van het acces point.

Heb zelf wel nog niet nagegaan  of je die instellingen die jij wenst wel kan aanpassen 

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

In een accespoint kan je geen poorten openzetten. Dat is enkel een accespoint/switch. Je poorten moeten open gezet worden in de Home gateway en dat doe je via mijn telenet.be naar je AP ga je zoals gezegd naar 192.168.0.51. Inloggen met admin en paswoord: "password"

Het is aan te raden om naar de instellingen van je Home gateway te gaan en daar volgende SSID in te stellen:

voor 2.4 Ghz: naam_naar_keuze_2-4 op vast kanaal 1 bijvoorbeeld en een paswoord die jij gemakkelijk kunt onthouden maar moeilijk is voor anderen.

Voor 5 Ghz: naam_naar_keuze_5 met ook een vast kanaal en hetzelfde paswoord als daarjuist

Op je AP doe je net hetzelfde met dezelfde SSID en dezelfde paswoorden maar je zet de kanalen vast op 5 eenheden hoger.

Ondertussen kan je de poorten openzetten voor je Playstation. Je zal hier op het forum wel vinden welke.

Onder voorbehoud:

TCP poort 80, poort 443, poort 5223

UDP poort range van 3470 tot 3670.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes