Beantwoorden
PeterVdBranden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

Hoi,

sinds een week is bij mij thuis de nieuwe modem/router geïnstalleerd nadat de vorige stuk was geagan door kortsluiting. Nu had ik een goed werkend thuisnetwerk met router  en 3 switches . Alle apparaten konden elkaar zien op het thuisnetwerk zowel bekabels als draadloos. Nu sinds de nieuwe opstelling  is dit niet meer het geval, mijn htpc zag mijn desktop (met alles films en muziek) niet meer en draadloos en bekabeld  zijn precies 2 verschillende netwerken. Door wat te wisselen in de switchen ziet mijn htpc alles bekabelde apparaten wel terug en vindt mijn oude bestanden wel terug maar nieuwe bestanden vindt hij dan weer niet. En dan is er nog steeds het probleem dat ik met mijn draadloze apparaten niet terug vind van mijn bekabeld netwerk. Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe ik het zou kunnen oplossen?

 

groeten

Peter

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

Had je voorheen ook de opstelling Modem/router Telenet - Switch - Eigen router. En vanaf de switch ook naar je Digiboxen of corders?

Of stond er enkel een modem van Telenet met een switch en daarachter je eigen router?

De opstelling kan belangrijk zijn.

Normaal gezien zet je na de modem/router van Telenet (Home Gateway) geen eigen router meer.

Het standaard netwerk van Telenet is 192.168.0.0. Subnet 255.255.255.0. Default gateway 192.168.0.1.

192.168.0.2 tot 49 gebruik je om vaste IP toe te kennen aan je apparaten.

Van 50 tot 99 wordt door Telenet veelal gebruikt voor zijn digicorder en boxen.

Vanaf 100 tot 254 door DHCP toegekend aan de apparaten.

Eens je die opstelling volgt zou je al uw apparaten moeten zien.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

Als ik het goed begrijp zit je met een opstelling met 2 routers : die van Telenet en die van jezelf.

dit gaat zo niet werken : oftewel terug naar oude opstelling met "modem only" van telenet, met daarna switch, indien nodig, met eigen router; met gevolg totaal interne,  configuratie op eigen router.

2de mogelijkheid is van uw eigen router een switch maken door DHCP af te zetten en vast IP-adres te gev en, binnen subnet

Wat ik mij wel afvraag : hoe komt het dat deze basisinformatie niet (zou) gegeven wordt(en) door technieker bij installatie, of heb je het zelf gedaan ?

0 Likes
PeterVdBranden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

tot voor vorige week gebruikte ik de modem van telenet ( waar toen nog geen router bijzat) dan mijn router en daarna de switch. Momenteel is mijn netwerk als volgt eerst die nieuwe modem/router van telenet dan een 8 port switch  die verbind met een andere 8 port switch en een 5 port switch dus geen eigen router meer. 

0 Likes
murdock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

heb jij geluk dan, dat je een nieuwe modem hebt gekregen? mijn nonkel is net telenet geworden geeft whop en hebben de nieuwe modem al. Ik ben benieuwd hoelang de whoppa klaten moeten wachten op hun modem met AC netwerk.

@PeterVdBranden schreef:

Hoi,

sinds een week is bij mij thuis de nieuwe modem/router geïnstalleerd nadat de vorige stuk was geagan door kortsluiting. Nu had ik een goed werkend thuisnetwerk met router  en 3 switches . Alle apparaten konden elkaar zien op het thuisnetwerk zowel bekabels als draadloos. Nu sinds de nieuwe opstelling  is dit niet meer het geval, mijn htpc zag mijn desktop (met alles films en muziek) niet meer en draadloos en bekabeld  zijn precies 2 verschillende netwerken. Door wat te wisselen in de switchen ziet mijn htpc alles bekabelde apparaten wel terug en vindt mijn oude bestanden wel terug maar nieuwe bestanden vindt hij dan weer niet. En dan is er nog steeds het probleem dat ik met mijn draadloze apparaten niet terug vind van mijn bekabeld netwerk. Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe ik het zou kunnen oplossen?

 

groeten

Peter


 

0 Likes
PeterVdBranden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

Ik denk dat ik mij terug een route ga aanschaffen en die Telenet router\modem configureren naar modem only want momenteel is het draadloos netwerk niet sterk genoeg in de woonkamer en hoop ik dat zo de andere problemen ook ineens van de baan zijn.

Groeten

Peter

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

Jongens wat een gedoe over die nieuwe modem met ac. Deze is enkel van nut als je toestellen ook die ac ondersteunen. Graag eens een opsomming van de merken en modellen die dit wel ondersteunen, buiten Apple heb ik er nog niet veel gezien.Je wint niets van snelheid bedraad ten opzichte van die andere router.

Dat iedereen eens zelf zijn draadloos netwerk op een deftige manier uitbouwt met extra Acces points en deftige bekabeling.

Ik vind het heel erg dat de provider voor uw privaat netwerk moet zorgen. Electrabel of de watermaatschappij  ofzo zorgen toch ook niet dat uw stopcontacten geplaatst worden of uw kraantjes goed aangesloten zijn.

Uw provider moet zorgen dat je een goed signaal hebt tot aan de modem in overeensteming met wat je betaalt.

En verder geen nood tussen nu en enkele maanden kan iedereen zo'n modem hebben. Ze zijn nu gestart bij nieuwe klanten en zolang ze nog stock hebben zullen die oude gebruikt worden voor omruiling bij defect.

Wat wil je dat ze 1 miljoen of meer klanten op enkele dagen tijd een nieuwe modem komen brengen of dat ze hem mogen komen afhalen. Laat het uit aub.

Ze zijn er ooit in geslaagd om de Centers in volle vakantieperiode gek te draaien met de omruiling van de oude SD corders naar de nieuwe HD corders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router


@Padalby schreef:

Als ik het goed begrijp zit je met een opstelling met 2 routers : die van Telenet en die van jezelf.

dit gaat zo niet werken : oftewel terug naar oude opstelling met "modem only" van telenet, met daarna switch, indien nodig, met eigen router; met gevolg totaal interne,  configuratie op eigen router.

2de mogelijkheid is van uw eigen router een switch maken door DHCP af te zetten en vast IP-adres te gev en, binnen subnet

Wat ik mij wel afvraag : hoe komt het dat deze basisinformatie niet (zou) gegeven wordt(en) door technieker bij installatie, of heb je het zelf gedaan ?


Elders op het forum vind je al hoe je bovenstaand geval tot een goed einde kunt brengen.

Wat die telenettechnieker betreft. Die gasten hebben meestal een basisopleiding gehad over gaatjes boren, fiches aanzetten en kabels inpluggen, mailadres aanmaken enz.. Hoe je een netwerk configureert dat leer je niet in 1.2.3 en bovendien hebben die gasten ook maar beperkt de tijd om alles aan te sluiten, signaal te controleren enz. Hoe goed de bedoelingen ook zijn hun taak is om binnen het tijdsbestek dat ze krijgen een goed werkende aansluiting tot aan de modem te maken. Als je dn toevallig er een in huis krijgt dia al wat langer meeloopt zal die uit zijn eigen al veel geleerd hebben en een en ander kunnen oplossen of adviseren.

En creëer je netwerk zo dat als je een nieuwe router moet installeren dat je enkel in je router je LAN moet aanpassen en eventueel je netwerknaam  en paswoord aan de bestaande situatie.

Als je dit goed aanpakt is het veranderen van router een werk van 10 minuten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
murdock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

thuisnetwerk weg na nieuwe telenet modem/router

heb jij dan al een nieuwe modem gekregen zo een witte met AC draadloos? mijne tante is whop klant geworden en deze heeft dat ook gekregen,  ik hoop dat wij whoppa klanten snel de nieuwe moden krijgen kan.

0 Likes