Beantwoorden
Van_Poecke
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

vast IP-adres instellen

Hoe kan ik een vast ip-adres instellen zoals hieronder uitgelegd voor een business-netwerk. Ik heb echter een internet 160 (whoppa) abbonement.

 

Via Mijn Telenet kun je een vast IP-adres voor je Business-netwerk instellen.

  • Ga naar Mijn Telenet
  • Ga naar Beheer vast IP-adres
  • Geef in het veld MAC-adres het MAC-adres van de router of computer in
    bv. 00:0A:F4:D5:F5:50 (let op: geef ook dubbele punten in)
  • Klik op Volgende

Het vast IP-adres wordt geactiveerd en de modem herstart binnen de 5 minuten.
Herstart na 5 minuten ook je router of computer.

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

vast IP-adres instellen

Let wel!

 

Als je een whoppa hebt, in combinatie met een wifi modem, dan KAN JE GEEN VAST IP ADRES INSTELLEN.

 

je MOET een modem hebben zonder draadloze functie ( afzetten is ook geen optie ).

 

Maar ik vermoed dat je een business fluo 160 abonnement hebt?

 

=> Denk dat je naar een business internet 200 + abonnement moet daarvoor...

 

http://klantenservice.telenet.be/content/heb-ik-als-business-klant-een-vast-ip-adres-nodig?gasearch=...

 

Grts.

Pathfinder.

 

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

vast IP-adres instellen

inderdaad, het enige abonnement dat een vast ip ondersteunt is een bizz int 200 plus

 

grz

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

vast IP-adres instellen

Particuliere internetabonnementen (Basic Internet, Whop, Whoppa,..) hebben een dynamisch IP en kunnen geen vast IP adres krijgen. Welke reden hiervoor precies is weet ik niet, maar het heeft wel veiligheidsvoordelen dat je IP adres van tijd tot tijd veranderd zodat je niet kan 'gestalkt' worden. Er zijn ook andere redenen waarom Telenet voor het grote aandeel IP adressen de mogelijkheid behoudt om ze te wijzigen.

 

Er zijn echter wel manieren om met je dynamisch IP-adres bereikbaar te zijn voor de wijde wereld, bv als je van plan bent om een webserver of mailserver te laten draaien op uw computer thuis. Het antwoord hierop is DDNS of Dynamic DNS.

 

Praktisch gezien ga je aankloppen bij een DNS server, dat fungeert als een soort 'telefoonboek' voor het internet. Hier kan je een webdomein aanvragen een laten doorsturen naar uw eigen IP-adres.

 

No-IP (www.noip.com) biedt zo'n service gratis aan. Je kiest voor Free DDNS, maakt een account aan, kiest een domain name en download de No-IP IP-informer. Dat is een zeer klein programmatje dat je laat draaien op je computer die je bereikbaar wilt maken en dat programmatje zal om de 5 minuten (tijdspanne kan je zelf instellen) het IP adres van jouw systeem opzoeken en dit doorsturen naar de No-IP DNS server.

 

Dus: aanmelden bij No-IP, een account aanmaken voor free DDNS, de gegevens invullen, het programmatje downloaden en vanaf dan is uw router bereikbaar via de zelf gekozen domeinnaam.

 

Eens opgesteld moet je de Telenet Modem/router nog instellen om binnengekomen verkeer door te sturen naar de juiste client in het thuisnetwerk, die doe je via mijn telenet onder Wireless router instellen en 'geavanceerd' IPv4 en IPv6 forwarding.

 

Dat is echter afhankelijk van wat je wenst te doen met je 'virtueel' IP-adres en kan ik niet op antwoorden zonder extra info

0 Likes
Dedinho
Experienced Beetjesweter
Berichten: 19
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest!

vast IP-adres instellen

dank voor deze goeie reactie, maar probleem is dat de site van mijn camera (abus) een ipadres vraagt waarnaar zijn eigen ddns verwijst......(die ddns zorgt er voor dat de apps op idevices) mijn camera vinden.

Ik zou dus eigenlijk een vast ip moeten hebben bij een dienst die verwijst naar mijn dynamisch ip (die mijn variabel ip doorstuurt vanop mijn pc naar die dienst)

hoe kan ik dit concreet met de site no-ip?

 

0 Likes