Beantwoorden
cybo01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

voip sip instellingen softphone telenet modem

Hallo,

 

Ik heb een x-lite softphone en ben op zoek naar de instellingen die ik nodig heb om mijn softphone thuis via het telenet modem te laten bellen.

Wie kan mij daarmee helpen ?

 

Bedankt.

Gr/cybo

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

voip sip instellingen softphone telenet modem

Ik veronderstel dat je al een account hebt bij een VOIP provider? Want die moet je de instellingen geven. En dan zal je nog eens moeten zeggen welk programma dat je gebruikt want er zijn er blijkbaar verschillende.

Nu stel je een beetje een algemene vraag zoals "Hoe stel ik mijn wasmachine in" dat is voor elke machine en elk wasgoed anders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cybo01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

voip sip instellingen softphone telenet modem

haha ja dat is waar.

Nee, ik heb geen account. Ik heb een vast nr van telenet en zelf draadloze DECT toestellen (zonder rj10 aansluiting). Gaat niet standaard werken dus. 

Wat ik wil is de Telenet modem gebruiken als SIP 'server'. Ik heb x-lite als softphone, werkt prima.

Ik wil x-lite dus verbinding laten maken met de modem zodat ik vanuit x-lite kan bellen thuis.

Hiervoor zat ik bij proximus en daar kon ik de modem gebruiken als DECT basis station. Voor de Telenet zal ik dus apart een DECT basis ontvangen moeten aanschaffen en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Mijn idee is dus x-lite koppelen aan de Telenet modem (als een soort proxy).

 

Gr,

Cybo

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

voip sip instellingen softphone telenet modem

Ik vrees dat dit niet zal lukken. Hetgeen je wilt is een VOIP toepassing en daarvoor heb je een VOIP provider nodig. Normaal gezien heb je bij Dect toestellen toch een basistation (met RJ11 aan te sluiten op de telenet modem) en de rest zijn dan de draadloze stations. Was uw BBox bij Proximus dan tegelijk modem, router, dect basisstation?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cybo01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

voip sip instellingen softphone telenet modem

ja dat was gelijktijdig een DECT basis station.

 

0 Likes