Beantwoorden
Ex-Netweter

2de digibox internetprobleem

Hallo,
Ik heb sinds vandaag een 2de digibox (beneden een digicorder) aangeschaft voor in mijn kamer,ik kon even naar alle zenders kijken (en hij was interactief) maar opeens stopte dat. Nu krijg ik hem niet meer actief. Waarschijnlijk omdat deze aangesloten is op de router, maar ik leg even alles uit.

- Wij hebben internet van belgacom(persoonlijke redenen) maar digitale tv van telenet.

- In de gang komt alles toe, daar hangt er een bakje (wss de modem of switch) waar de digicorder beneden op aangesloten is (Dat denk ik toch) (normaal is die kabel door getrokken)

- in de living staat onze router met pc's enzo aangesloten, van daaruit gaat een kabel naar mijn kamer

- in mijn kamer heb ik een 8port switch, daarop staat mijn tv, pc, ps4 en nu ook mijn digibox

maar ik denk dat mijn digibox moet verbonden zijn met die modem/switch in de gang (waaraan de digicorder is aangesloten). Dit kan ik doen met powerline adapters(heb er een setje liggen) maar er is echter 1 groot probleem,
dat is namelijk dat het bakje in de gang (switch of modem) waaraan de digicorder is aangesloten maar 1 UTP uitgang heeft, en die is dus in gebruik door de digicorder...

Wat moet ik nu doen? Moet ik nu speciaal nog een 4portswitch ofzo kopen en aan dat bakje in de gang aansluiten en van daaruit dan een powerline adapter voor in mijn kamer?

Bedankt alvast!
Grz
0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Ex-Netweter

Het 'bakje' in de gang is een modum door telenet geinstalëerd met 1 UTP uitgang
0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Dan heb je inderdaad een switch nodig.

Kijk eerst eens bij je lokale Telenet Winkelpunt of je recht hebt op een gratis switch:

http://telenet.be/nl/contact/service-centers-stripped?tag_4=1

http://klantenservice.telenet.be/content/wat-zit-er-in-de-self-starter-box

0 Likes
Beantwoorden