Beantwoorden
StefaanS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

2de router

Hey iedereen.

 

Ikzelf ben op 1 maart verhuisd naar een nieuwe woning (Een bel-etage).

Onze router van telenet zelf hangt beneden op het gelijkvloers in de garage.

 

Nu voor internet en tv te hebben, hebben we een powerline geïnstalleerd in de woonkamer met een Dlink DIR-615 router erachter die we 2 jaar geleden bij Telenet gekocht hebben.

 

Nu zaten we met vrij veel toestellen met de wifi online (DIR 615 ondersteund enkel 2,4ghz) en het internet bleef volcontinu hangen doordat de router het niet aankon.

 

Na effe zoeken was ik hierop uitgekomen en heb ik een nieuwe router besteld online (Dlink 868L).

Ik heb deze dan deze week geconfigureerd en na effe zoeken werkte de wifi en dergelijke terug (IP-adres moeten toewijzen).

 

Het enigste wat mijn vriendin opmerkte is dat onze Hd-Corder niet meer interactief was. Na effe opzoeken op het net stond er dat ik iets bepaald moet toewijzen aan een bepaalde poort van mijn nieuwe router.

 

Kan iemand mij hierbij helpen hoe ik dit exact moet doen?

het is een vrij geavenceerde router met zeer veel opties op.

 

Alvast bedankt

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

2de router

Dat kan kloppen.

 

Digicorders moeten een directe verbinding kunnen maken met de modem (via bv een switch, powerline) om een specifiek ip te krijgen voor interactiviteit. Bij sommige routers kan het voorvallen dat het werkt zoals jij in dit geval zou willen doen.

 

Het makkelijkste is je router als een switch/accespoint gebruiken of een extra powerline gebruiken voor de digicorder.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden