Beantwoorden
Ex-Netweter

3 digicorders aansluiten en interactief maken

Hallo,

Ik heb momenteel 3 digicorders. Deze zou ik allemaal willen aansluiten zodat op alle digicorders alle posten + de extra pakketten kunnen bekeken worden.
Ook zouden deze liefst alle 3 interactief moeten kunnen zijn.

Is dit mogelijk ?

Op dit moment lukt het mij namelijk niet.
Dit is mijn opstelling en installatie op dit ogenblik :

Telenet modem --> switch --> Powerline

(zelfde)switch --> eigen router --> PC's

dan heb ik dus nog telkens een powerline adapter die verbonden is met 1 van de 3 digicorders.

Nu heb ik maar 1 digicorder die interactief is, maar de 2 anderen willen dit niet doen...

Hebben jullie soms een oplossing ?

Alvast bedankt !

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

De digicorders moeten een directe verbinding te hebben met de modem dmv powerlines of switch. Wanneer je een router gebruikt moeten ze VOOR de router aangesloten worden.

Dus

- wanneer je de digicorders ACHTER je router plaatst gaat de interactiviteit niet werken.

- wanneer je de digicorders ACHTER een switch plaarst werkt het wel.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Bedankt voor de reactie.
De digicorders zijn verbonden met powerlines, de powerline is verbonden met een switch (die verbonden is met de modem)
Deze switch zit voor de router.
Volgens mij zitten de digicorders dus niet achter de router maar achter de switch.
Maar nog steeds krijg ik het niet klaargespeeld om alle 3 de digicorders interactief te krijgen.

0 Likes
Beantwoorden
talen

En...... als je de powerlines voor de switch plaatst?

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Hallo, op welke manier zou ik de powerlines voor de switch kunnen plaatsen ?

Ik heb namelijk maar 1 uitgang via de modem, en dus ook maar 1 kabel te gebruiken voor de powerline naar de modem dan. Hoe kan ik die powerline dan nog verbinden met de switch en nadien de router ?

0 Likes
Beantwoorden
talen

Als je een laptop aansluit op 1 van de powerlines die geen interactiviteit doorgeeft..... kan deze dan wel op internet?

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Dit zal ik ook vanavond pas zeker kunnen testen.
Maar ik heb ook nog een extra powerline (naast diegene die gebruikt worden voor de digicorders) en die gebruik ik voor internet naar mijn desktop, hierop werkt internet zonder problemen alleszins

0 Likes
Beantwoorden
Area57
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Zorg er ook voor dat de switch verbonden is met de lan/wan/internet aansluiting van  jouw router verbonden is en niet verbonden is met een genummerde aansluiting van jouw router (1,2,3,...)

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Bedankt voor de antwoorden allemaal.
Sinds gisterenavond heb ik ook een nieuwe modem gaan halen van telenet met ingebouwde router.
Nu heb ik dus een istallatie geprobeerd zonder mijn switch en eigen router.
Deze heb ik verbonden met de powerlines voor de 3 digicorders.
De digicorder beneden in de living werkt goed en is interactief (krijgt een goed IP adres beginnende met 10....)
De 2 digicorders boven kan ik nu ook wel alle zenders bekijken (dus ook de extra pakketten die aangeschatft zijn) maar deze zijn beide nog niet interactief, beide digicorders krijgen een foutief IP adres beginnende met 169....

Wat zou ik hieraan nog kunnen doen ?

0 Likes
Beantwoorden