24784
netweters
|
152655
antwoorden
|
20728
vragen
|
Sinds kort op een van mijn TV's met kaartje heb ik een 'blokkerig" beeld (niet constant)
bij oa VT4 .
Dit was er niet in het begin.
Is mijn TV kaartje defect of ligt dit aan Telenet ?
Iemand een oplossing ?of 'kaartje' terug brengen voor "Nieuw' model ?
Is er iemand die @Ex-Netweter kan helpen met zijn vraag? We kijken alvast uit naar de feedback.
Sebas
TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.
Sebas
Een blokkerig beeld is in 95% vd gevallen te wijten aan een probleem met kabels en/of pluggen.
Het probleem kan selectief zijn, in de zin dat het zich alleen voordoet met bepaalde zonders, en andere niet. Dus best alle kabels en pluggen nakijken vanaf de plaats waar de kabel binnenkomt.
Bij ons lag het probleem enkele maanden aan een totaal opgeroeste plug in de aansluitkast in de voortuin.
De technieker had dat binnen de 5 minuten gevonden en opgelost.
als het aan een slechte coax aansluiting zou liggen had ik op ALLE ZENDERS happeringen resp slecht beeld.
en vermits ik een kaartje gebruik is er maar één aansluiting.
Wat nog opvalt dat het ALLEEN bij VT4 is en dan nog NIET CONSTANT dat BEPAALDE beeld sequenties wordt vervormd
Weet iemand HOE ik het best kan op zeker spelen dat het euvel niet in het KAARTJE zit ?
Het kaartje zelf zal niet voor blokking zorgen, dit is enkel maar de 'sleutel' tot de crypted channels.
Iedereen kan zonder dat kaartje (CI+) alle digitale zenders zoeken en ontvangen alleen is 99% crypted en daarvoor heb je dat kaartje nodig.
Zoals al gezegd is kan blokking komen door slechte coax, slecht geplaatste connectors of slechte verbindingen, het probleem zal zich meestal niet op alle kanalen voordoen aangezien niet alle kanalen op dezelfde frequentie liggen ..., als je met VIER last heb zal VijfTv hetzelfde probleem geven aangezien deze op dezelfde frequentie liggen.
Als het probleem continu is kan je de tv met de ci+ module is verplaatsen naar een andere tv aansluiting in huis om de te kijken of het probleem zich daar ook voordoet. Indien je een digicorder hebt en deze vertoond geen blokking en heeft amper foutive pakketen zal het probleem toch aan je bekabeling liggen.
Versta me niet verkeerd, het probleem kan ook van buiten komen en het kan zelfs dat de tuner van de tv defect is ...
Hoofdletters gebruiken voor elke letter van een woord helpt in elk geval niet....