24757
netweters
|
152428
antwoorden
|
20703
vragen
|
Hallo,
Ik heb mij sinds kort een chromecast aangeschaft omdat dit in mijn ogen een zeer handig apparaatje is. Nu heb ik enkele problemen bij het gebruiken van dit apparaat en dit zou denk ik wel aan telenet kunnen liggen.
Als ik verbinding wil maken met mijn thuisnetwerk (telenet) dan krijg ik volgende foutboodschap: http://puu.sh/joWGS/e33a3d859b.png
Van puntje 1 weet ik zeker dat dit het probleem niet is aangezien ik geen VPN gebruik. Dat wil zeggen dat het probleem bij puntje 2 en 3 ligt. Mijn vraag is dus, zijn er nog mensen die dit hebben voorgehad? Zoja, hoe los je dit op en hoe kun je deze punten bekijken en eventueel veranderen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Nathan
Hoe kan ik dit probleem dan oplossen?
Hoi,
ik heb hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden voor die van u?
Ik begin te vrezen dat de enige oplossing is om iets (router of access point) tussen telenet modem en netwerkje te zetten ...
bedankt !
Een aparte router is niet nodig, je kan deze perfect via de telenet modem laten werken, bij mij is dat ook gelukt.
Even de 3 puntjes overlopen op melding van je chromecast :
Puntje 1 elimineer je zelf al, dus het is niet VPN.
Puntje 2 kan je ook al zo goed als elimineren, want voor zover ik weet, kan je geen AP (Access Point) Isolation inschakelen op de telenet modem.
Puntje 3 dan :
Of je aan MAC filtering doet, kan je op de instellingen van je modem bekijken via mijntelenet.be
Indien ja, zal je dat moeten uitschakelen, ofwel het het mac-address van de chromecast toevoegen aan het lijstje.
Hopelijk kan je hiermee verder 😉
Je kan een lijst van routers vinden op Google waarmee chromecast niet functioneert. En er zijn er heel wat!