Beantwoorden
Ex-Netweter

DIT is TV

Ik zit met het volgende probleem.

Ik weet niet wat de regels rond streaming is en heb al een privé bericht naar telenet gestuurd maar ze stelde voor dat ik het bericht beter hier plaats. Dus voor alle duidelijkhijd dit is geknipt en geplakt.

een stomme vraag dat niets met Telenet te maken heeft maar ik moet het toch weten. is tv kijken met de dit is tv box legaal? https://ditistv.nl/ want ik ken niks vanregels op dit gebied :-s ik probeer het op te zoeken maar ik vind ook niks dus ik dacht dat mss een provider het zou weten?

Waarop telenet antwoorde:
Hey Lawrence. Oei, dat zou ik ook niet weten. Misschien kan je je vraag op onze Telenet Community stellen? Je vind die terug op http://bit.ly/1r3IecR
Tim

Kan iemand me nu zeggen of dit kan hier in belgié? Want anders ben ik gouw overgeschakeld hoor 😛
0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
Niels
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

DIT is TV

Dag lorrenuy,

Over de techniek achter het systeem is het bedrijf redelijk vaag.

Het zal er in belangrijke mate van afhangen waar ze de streams vandaan halen. 

Downloaden uit illegale bron is in België verboden. Voor het arrest van het Europees Hof van Jusitie bestond er in België nog onduidelijkheid over downloaden voor eigen gebruik via de thuiskopie wetgeving waarbij het toegelaten was te downloaden indien je het materiaal ook al in je bezit hebt. Nu is het helemaal niet meer toegelaten om te downloaden uit illegale bron maar geldt er nog een gedoogbeleid vanuit SABAM en BAF.

Streamen is zowel down- als uploaden van gegevens waardoor men sowieso niet onder die regeling zou vallen omdat uploaden verboden is.

Dus, als DitIsTV zijn streams haalt uit legale bronnen zoals www.uitzendinggemist.nl, stelt er zich geen probleem maar van zodra de bron geen rechten heeft om het materiaal te verspreiden, is streamen illegaal.

Ik hoop dat het hiermee duidelijk is?

Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer