24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Hallo,
We hebben sinds enige tijd 2 digicorders in gebruik, en op beide werden programma's opgenomen. Recent is de ene digicorder niet meer toegankelijk/zichtbaar op de andere en vice versa.
In de instellingen zie ik wel dat ze beiden een IP adres hebben.
Iemand enige suggestie ?
Mvg,
Kirre
Opgelost! Ga naar oplossing.
Eerst even dit proberen:
UTP kabeltje verwijderen uit de digibox/ digicorder. Vervolgens gaan kijken bij de instellingen naar technische informatie om te kijken of het IP adres wel degelijk 0.0.0.0 is. Stapje terug doen met back. Vervolgens terug het UTP kabeltje erin steken enkele seconden wachten en dan gaan kijken naar het IP adres. Het zou nu moeten zijn: 10.x.x.x enl okaal IP adres 192.168.0.x. (Als je een home gatewy hebt). Doe dit op beide boxen / Corders.
Indien je internet hebt van Telenet gebruik dan dezelfde verbinding eens om je laptop erop aan te sluiten nadat je bij uw laptop de WiFi hebt uitgeschakeld (Best testen om zeker geen internet verbinding te hebben via WiFi). Als je met de kabel dan internet hebt ben je zeker dat je verbinding naar de modem werkt. Doe dit op beide corders / boxen.
Heb je geen verbinding laat dan je powerlines testen of bekijk je bekabeling. Of doe hetgeen in de vorige link wordt beschreven. Altijd eerst beginnen bij hetgeen niet werkt en dan opschuiven.
De makkelijkste manier om te testen of een digicorder/digibox interactief is om te controleren of je verder kan dan morgen in de tvgids. Kan je bij beide een paar dagen ver in de tvgids zijn ze beiden interactief.
Zijn ze beide interactief maar kan je nog geen opnames delen?
Dan laat je ze best apart van mekaar opnieuw opstarten:
Hey @Ex-Netweter, hebben de tips van @Petito, @Area57, @igvfer en @Ex-Netweter je kunnen verder helpen? We zijn alvast benieuwd naar jouw feedback.
TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.