Beantwoorden
Fil
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe AV versterker aansluiten aan digicorder

Hallo

Dit weekend wens ik mijn nieuwe audio/video toestellen te installeren en in gebruik te nemen. Ik heb echter een vraag bij de juiste aansluitingsmethode.

Toestellen:
AV versterker: Pioneer VSX-924
Blu-ray: Pioneer BDP-180

TV: Sony KDL50-W828

En natuurlijk de Telenet digicorder

 

Centraal in dit alles dient de VSX-924 te komen om de externe luidsprekers aan te sturen.

Ik schakel vooreerst de TV en de Bluray via HDMI aan de versterker.

 

Echter hoe pas ik best de digicorder in?

Schakel ik die ook gewoon via HDMI aan de versterker en klaar is kees?

(natuurlijk sluit ik coax en ethernet ook aan)
Of moet ik verder nog iets via (optische) audiokabels aansluiten??
Indien zo, dan tussen tv en versterker of tussen digicorder en versterker??

Is er ook nog nood aan een coax rechtstreek tussen de tv en de digicorder of mag ik dat laten vallen? Klopt het dat dat enkel nut heeft als je nog analoog op de tv wil kijken (wat ik nooit meer doe) 

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Hoe AV versterker aansluiten aan digicorder

Je digicorder sluit je aan zoals normaal. Coax in de digicorder, UTP in de digicorder, ...

 

De HDMI die je normaalgezien op de TV zou aansluiten, steek je op een HDMI ingang op je Pioneer VSX-924.

Je hebt er genoeg, maar misschien best daar waar (SAT/CBL) staat. En dat zou moeten volstaan.

Optisch en/of cinch hoef je  niet meer aan te sluiten, want geluid zou ook via HDMI moeten gaan.

 

Vervolgens steek je een HDMI-kabel van de Pioneer VSX-924 HDMI out naar een HDMI in van de TV.

Als je digicorder wil kijken zal je je Pioneer VSX-924 moeten instellen op de juiste HDMI input (SAT/CBL).

 

Als je nooit analoge TV kijkt, hoef je de coax tussen digicorder en TV inderdaad niet aan te sluiten.