24770
netweters
|
152554
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
om onze NIU op het telenet-netwerk aan te sluiten (aan de gevel), moet in mijn geval een PE6 coax kabel (zwart) worden gebruikt. In plaats van een nieuwe kabel te trekken, vroeg ik mij af of ik de bestaande coax-kabel van een oude schotelantenne kan en mag gebruiken. Deze lijkt dezelfde diameter te hebben, komt in huis al op de juiste plaats toe en het andere uiteinde wacht opgerold op de gevel. Ze is wel wit van kleur.
Heeft iemand een idee of dit technisch kan en ook toegelaten is?
Veel dank!
Karel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wit mag niet. Gewoon omdat deze niet tegen zonlicht kan. Het moet ook 75 ohm hebben en dacht dat sateliette coaxiale een andere waarde heeft
er bestaat satelliet kabel van 75 ohm,zal dus iets anders zijn dan dit 😉
denk dat je het moet zoeken bij de kwaliteit van de kabel en de massa.
Ik vrees dat je zelfs voor de satelietaansluiting niet echt de goede kabel hebt gebruikt. Normaal gezien is het voor buiten altijd het best om UV bestendige, dubbel afgeschermde kabel te gebruiken om instraling te vermijden en de kabel moet minsten tot 1 Ghz aankunnen wat met oudere kabels soms ook niet het geval is.
Binnen moet je evengoed dubbel afgeschermde gebruiken voor dezelfde reden maar dan niet UV bestendig.
Mijn buur heeft zijn kabel moeten vervangen omdat hij slecht beeld kreeg door de instraling van zijn WiFi signaal. Voordien WiFi aan slecht beeld, Wifi uit goed beeld. Nu met de nieuwe kabel geen probleem
Bedankt!