24762
netweters
|
152519
antwoorden
|
20715
vragen
|
Sinds gisterenavond strat mijn digibox telkens ik hem aanleg helemaal opnieuw op (taal kiezen, postcode ingeven, posten zoeken,..). Daarna kan ik effectief 2, tot max 5 min tv kijken (waarbij ik enkel van post kan veranderen). Dan begint alles terug opnieuw (heropstarten, taal kiezen, postcode,..) hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?
Oh ja, als de tv dan even speelt, kan ik enkel van post veranderen door de + en - knop) alle andere knoppen lijken niet te werken (digibox ontvangt ze wel, maar doet er zo te zien niets mee)
Ik vrees dat het enige wat je kan doen is naar een Center te gaan om deze om te ruilen. Als je deze huurt is het geen probleem of als je deze hebt aangekocht en die is binnen de garantie van 2 jaar dan ook geen probleem. Anders nieuw kopen.
Het lijkt mij een probleem van kapotte elco's.
Als het een gekocht toestel is dat buiten garantie is, kan je die elco's voor een paar euro vervangen.
Kapotte elco's zijn makkelijk te herkennen, ze staan een beetje bol aan de bovenkant of lekken.
Op Youtube staan meerdere filmpjes over hoe je de elco's moet vervangen.
Een software-storinge kan er ook voor zorgen dat jouw digibox steeds herstart. De digibox zal zelf proberen om dit op te lossen door zich naar de fabrieksinstellingen te zetten, maar soms lukt dit niet.
Probeer eens de stappen op de volgende webpagina :