Beantwoorden
Rene1
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Krijg "Zender gecodeerd" tijdens kijken

Ik heb tijdens vorige week TV met een kaartje. Mijn TV toestel staat in de lijst met compatibele toestellen.

Tijdens het kijken krijg ik soms "Zender gecodeerd" . Als ik de TV dan uit schakel en terug in schakel kan ik wel weer kijken. Als ik een tijdje naar een FTA zender kijk kan ik na een 10-tal minuten ook weer naar een gecodeerde zender kijken. Ik heb hetzelfde probleem als ik de ci+ module in mijn andere TV gebruik, deze staat echter niet in de lijst met compatibele toestellen.

Beide TV's vragen bij het aan zetten steeds naar de netwerk nummer voor de ci+. Als ik dan 22 ingeef krijg ik als antwoord dat ik een verkeerd nummer ingegeven heb en dat ik "22 moet ingeven voor Vraanderen of 12 voor Brussel". Als ik annuleer kan ik wel kijken tot "Zender gecodeerd" weer komt.

Ik denk dat ik af en toe een signaal  van de versleuteling mis, misschien omdat ik geen netwerk kan ingeven.

Dank bij voorbaat.

Update.

Tv uit schakelen en terug in schakelen helpt niet altijd.

0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Geef eerst eens het model en type van je tv mee.

Kan ook zijn dat er een fout is geslopen in  de koppeling  van de smartcard met de ci module. 

Haal de volgende module eens uit je tv, schrijf het nr op en ook het nr van de gele smartcard.  En neem contact  op met de klantendienst,  zij  kunnen dit dan nakijken of de nummers kloppen.

Wat ook kan zijn is een signaalprobleem 

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
Rene1
Freshman Weetjesweter

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al contact gehad met de klantendienst. Er komt morgen een technieker bij mij langs.

0 Likes
Beantwoorden
Rene1
Freshman Weetjesweter

Deze voormiddag is de technieker van telenet langs gekomen. Hij heeft het probleem niet kunnen oplossen. Ik ben mijn kaart met ci-module gaan omwisselen. Bij deze nieuwe kaart kan ik wel het netwerk id ingeven en het id wordt niet meer opnieuw gevraagd bij het aan zetten van de TV.

Ik krijg ondertussen wel al meer dan een uur de melding dat mijn kaart nog niet geactiveerd is. Nog maar eens bellen zeker.

0 Likes
Beantwoorden
Rene1
Freshman Weetjesweter

Ik heb zonet gebeld met de dienst activeringen. Ze hebben de kaart niet geactiveerd gekregen. Ik krijg antwoord binnen de VIJF dagen. Het begint stiletjes aan vervelend te worden.

0 Likes
Beantwoorden
Rene1
Freshman Weetjesweter

Het probleem is opgelost.

Zojuist heeft telenet terug gebeld. Het nummer van mijn telenet-kaart kwam niet overeen met het nummer in hun gegevensbestand. Vandaar dat de kaart niet kon geactiveerd worden.

Mijn eerste ci-module was waarschijnlijk defect.

0 Likes
Beantwoorden