24651
netweters
|
151394
antwoorden
|
20595
vragen
|
Hallo
Het gaat om 'TV met een kaartje' in samenwerking met een LG 32LM660S
Bij de release van de CI+ module was ik heel erg enthousiast. Het was de bedoeling om dit gewoon te gebruiken op mijn slaapkamer, waar een digibox wat overkill zou zijn. Op de dag van de release gaan halen, dan geïnstalleerd volgens de instructies en het werkte perfect. Mijn TV stond op de lijst hoewel mijn TV toen al over nieuwere firmware beschikte dan op de lijst. Toen ik het een tijdje begon te gebruiken merkte ik dat plots mijn TV spontaan opnieuw opstartte, telkens hij opnieuw was opgestart konden de gecodeerde kanalen niet meer bekeken worden. Nadat dit in een keer of 3 was gebeurd op één TV avond, had ik door dat het door het kaartje was. Als ik het er gewoon uithaalde had ik het probleem niet meer, maar kon ik natuurlijk de gecodeerde zenders niet meer bekijken. Soms werkte het dan na een kwartiertje wel weer. Maar de periode dat ik kon werd steeds minder lang. Als ik het nu probeer valt mijn TV gewoon direct uit. Het maakt trouwens ook niet uit wat ik aan het doen ben op de TV, het gebeurt zowel als hij op een ongecodeerd kanaal staat als een gecodeerd kanaal of als hij op het kanaal van de PS3/PS4 staat. Dus heb ik het kaartje maar opgeborgen en ik dacht dat het gewoon aan mijn TV lag. Spijtig want het was natuurlijk een aankoop van rond de 70€ die niet werkte.
Mijn broer heeft overlaatst een nieuwe TV gekocht en vertelde me dat hij had gehoord van zo'n kaartje dat je zonder Digibox digitaal kon kjiken. Ik antwoorde hem dat ik dat al lang heb maar dat het bij mij niet werkt. Was het bij hem wel niet hetzelfde verhaal, zijn TV valt ook constant uit. Het is ook een LG. Dus volgens mij ligt het probleem wel degelijk bij Telenet! Ik zou eens moeten kijken hoelang ik het kaartje al heb, want ik weet niet of het nog in garantie is (gekocht dag 1 wanneer het op de markt kwam).
Een kleine 2 maanden nadat ik het product gekocht had kreeg ik een mail van Telenet om mijn ervaringen hierover te delen. Ik heb toen hetzelfde verhaal gedaan zoals hier maar nooit antwoord gekregen. Ik dacht ook dat het aan mijn eigen TV lag dus helaas had ik me er bij neergelegd, maar ik vind het nog altijd énorm spijtig dat dit niet werkt.
Zou dit probleem alsnog kunnen opgelost worden?
Mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor het antwoord
Helaas denk ik dat de TV intussen net uit garantie zal zijn. De TV van mijn broer is niet hetzelfde model, maar wel van dezelfde generatie/jaargang. Ik vraag me af of die TV's dan eigenlijk wel op de lijst moeten staan van compatibele TV's, ofwel is het net 2 keer toeval.
Balen.
Ka
Kan je ook eens het type van de LG van jouw broer laten weten aub?
Ik dacht dat het een 37LM620s is, TV lijken dus vrij goed op elkaar.
Die staan inderdaad allebei in de lijst met compatibele toestellen.
37LM620S -> V1.19.05
32LM660S -> V1.19.05
Dat kaartje in de TV van jouw broer was toch een ander kaartje dan dat van jou hé?
Anders zou ik eerst eens die CI+module & smartcard laten vervangen in een Telenetcenter.
Indien het 2 verschillende kaartjes zijn, zal ik me eens informeren en je op de hoogte houden.
Hallo, ik ben van Wingene
trouwens excuses dat ik onder nieuwe gebruiker moet antwoorden, maar als ik met m'n vorige account (rg) probeer aan te melden moet ik telkens m'n profiel vervolledigen en een nieuwe gebruikersnaam en emailadres invullen, en die bestaan dan al, terwijl ik met de juiste account al aangemeld was. Echt frustrerend.
Geen probleem 😉
Kan je nog eens aangeven of het CI+ kaartje in de TV van jouw broer een ander, of hetzelfde was als die in jouw TV.
Sorry voor het late antwoord, het ging in mijn verhaal steeds over hetzelfde kaartje
Dan zou je toch beter eerst eens die CI+module & smartcard laten vervangen in een Telenetcenter.
We hebben voorlopig geen weet van dergelijk probleem op andere LG TV's van die types.
Hey rg, heeft de tip van @Gianni geholpen? Selecteer deze dan ook zeker even als oplossing. Zo kunnen alle gebruikers de informatie makkelijk terug vinden.