Beantwoorden
brononius
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Meerdere VLAN's op digirecorder

Ik zag onlangs op mijn digirecorder dat deze tegenwoordig 2 IP-adressen heeft.

Namelijk:

  • 10.171.119.102 (IP adres van telenet netwerk)
  • 192.168.0.10 (interne huisnetwerk)

Ik weet niet direct hoe hij het interne IP verkreeg (misschien toen ik bij de installatie verkeerder kabels aansloot). Maar ik vraag me af hoe telenet omgaat met deze IP's.

Bij mij zit de digirecorder op een cisco switch met een VLAN ID die het netwerk oppikt net achter de telenet modem. Een ander VLAN ID wordt gebruikt voor mijn interne machines (met een natting router ertussen).

Natuurlijk kan de digirecorder niet zomaar op de DNLA machines in mijn netwerk daar IP-adressen in theorie niet overspringen van het ene VLAN naar het andere VLAN.

 

Nu vroeg ik me af of de digirecorder overweg kan met een soort trunking configuratie vanuit de switch. Of een andere wijze?

 

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Meerdere VLAN's op digirecorder

brononius,

 

De opstelling bij jou thuis is niet hetgeen je bij een doorsnee gezin tegenkomt, maar je hoeft je geen zorgen te maken dat je iets verkeerd zou aangesloten hebben.

Het inhome IP dat je ziet, eigent de digicorder zichzelf toe (statisch ipv dynamisch) in een IP-range buiten die van de DHCP van de HomeGateway.

Bij jou zal het dmv die VLAN's vermoedelijk niet bruikbaar zijn, tenzij je de configuratie van de VLAN wijzigt zodat de digicorder ook in de VLAN van jouw DLNA machines komt te zitten.

0 Likes
Beantwoorden