Beantwoorden
Ex-Netweter

Mijn media digicorder werkt niet met 2de router

Ik heb mijn eigen router (Netgear nighthawk R7000) aangesloten op de wifi router van  telenet en alle toestellen in huis zijn logischer wijze aangesloten op de netgear router (lan of wifi).  Reden hiervoor is  prioriteit geven aan VOIP diensten via QOS, iets wat de telenet wifi router niet kan.

Probleem is nu dat ik de DLNA server van mijn desktop computer (waar dus al mijjn video bestanden gestockeerd zijn) niet meer kan zien waneer ik de optie "Mijn Media" kies in de menu van de digicorder.  Voorheen was mijn desktop  rechstreeks aangesloten op de wifi router en werkte dit zonder problemen.   De andere toestellen aangesloten op de netgear router kunnen de desktop DLNA server wel zien.

Er zijn geen DLNA toestellen gevonden op je netwerk.

Weet iemand soms hoe dit kan opgelost worden?

Alvast bedankt.

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Terug je oude opstelling wat betreft de digicorder.

Je kan geen router ertussen zetten en dan nog steeds je media zien op je digicorder.

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Zijn er echt geen oplossingen mogelijk (opzetten vlan, interne portforwarding, DMZ,...) om dit alsnog mogelijk te maken?  

De functionaliteit die de telenet wifi-router aanbied is zeer beperkt en in sommige gevallen is een extra wifi router aangewezen.  In dit geval omdat ik graag prioriteit wil geven aan VOIP netwerk paketjes.

0 Likes
Beantwoorden