24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik vermoed dat het iets te maken zal hebben met de upscaling. Een resolutie van 1080 (of 720 pixels) moet worden omgezet naar 4000 pixels.
Wat je eens kan proberen is om de beeldinstellingen van je digicorder te wijzigen van 720p naar 1080i (of omgekeerd als het al zo stond).
Verder kan je ook eens kijken of je in het beeldmenu van jouw TV enkele functies kan uitzetten. Vaak staan er enkele beeldverbeteraarfuncties aan die niet helemaal doen wat ze moeten doen; Ik denk daarbij aan oa "MPEG ruisonderdrukking".
Als ze al uit staan, kan je ze eens proberen aan te zetten. Vaak is het wat zoeken naar de beste instellingen.
Hey,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een Samsung 4K tv en ervaar dezelfde problemen.
Ik heb dit voornamelijk bij Discovery channel en lage SD (720) uitzendingen.
Ik heb gelezen dat een goede HDMI kabel al veel kan oplossen. Ik spreek uit ervaring.
Probeer ook de juiste callibratie van uw tv terug te vinden op internet.
Groetjes,
Wim
Mocht het probleem zich nog steeds voordoen ...
Wij hadden een ernstig probleem met schokkerige beelden, en uiteindelijk wegvallen van alle geluid.
Bleek volledig verholpen bij omruilen van oude/versleten/verouderde HD-Recorder naar een recenter type.
Klopt niet volledig! Goedkopere kabels zijn gevoeliger aan storingen. Goedkope HDMI kabels kunnen ook de hoeveelheid data (4K, 1080i) niet goed aan met schokkering beeld als gevolg.
Ik heb een goede High Speed HDMI kabel gekocht die veel beter is afgeschermd en goede connectoren heeft. Sindsdien heb ik geen problemen meer.
Het is een combinatie van het beter afstellen van je tv en goede kabels. Kijk ook in je digicorder naar het signaalsterkt en vooral ook naar de foutieve paketten.
Indien je foutieve paketten hebt, kan het zijn dat je kabels teveel storingen hebben of je digicorder moet vervangen worden.
Veel succes!
het is daarom dat ik naar proximus ga dit is altijd het zelfde bij telenet op de piekmomenten is er altijd een slecht singaal en blokjes op de tv
als uw lijn bij proximus ook niet goed is dan zal je hetzelfde mee maken,
best eens laten uittesten hoeveel ontvangers je via proximus kan aansluiten op uw adres en welke snelheid je in theorie aan kan.
En als je naar Proximus zou gaan dan hoop ik voor u dat je niet op een ADSL lijn zit want dan kan je zelfs niet naar HD zenders kijken maar enkel naar SD zenders, een probleem dat zich niet stelt bij Telenet.