25.006
netweters
|
153.820
antwoorden
|
20.864
vragen
|
is er een mogelijk om de Digicorder om te wissellen voor een CI Module met kaartje,
vind die extra opties via die digicorder niet interresant (interactiviteit,opvragen van dingen,enz).
en een ontvanger minder aan de tv.
Als je die digicorder inruilt voor een CI+ module kan je wel niet meer opnemen tenzij men foefelt met ingewikkelde constructies.
Inruilen is eigenlijk niet het goede woord, je zal de huur van die digicorder moeten opzeggen en die CI+ module zal je moeten aankopen.
Ingewikkelde constructies?
USB schijf aansluiten op tv en ALS de tv het ondersteunt kan je dan gewoon programma's opnemen.
Als de TV het ondersteunt, dat is het hem juist, de meeste TV's doen dat niet onder andere de mijne, dus is voor mij de digicorder de enige optie om programma's op te nemen.
Je kan controleren of je televisietoestel wordt ondersteund op https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Let wel dat je TV normaal slechts 1 tuner heeft. Dus geen opnemen en naar iets anders kijken of naar een opname kijken en opnemen tegelijk.
Je kan slechts 1 programma opnemen en ofwel kijk je hier ook naar of zet je de TV uit.
Er zijn ook HDD recorders die CI+ ondersteunen maar dan spreken we weer over €180+ en dat is dan eigenlijk ook niet de moeite vind ik eerlijk.
Wij gebruiken nu enkele weken TV met een kaartje en hoewel het werkt, denken wij er aan om terug een Digicorder te vragen zodat we naar iets anders kunnen kijken terwijl we iets opnemen.
Heb 2 satelliet ontvangers waarmee ik kan opnemen op HDD van DVB-T en DVB-S dus opnemen van telenet is niet echt nodig,
zou enkel zijn voor te kijken,
opvragen van programma's doe ik ook amper,
neem veel op op de HDD's en de NAS 😉
dus nog genoeg om te kijken.
Ik ben het ook al aan het overwegen geweest. Maar aangezien we play hebben, en mijn vrouw graag dingen opvraagt, mocht ik het niet van haar. Die functies vallen niet te vervangen
Je kan inderdaad geen à la carte bekijken met enkel een CI+ module. Betaalzenders als Sporting Telenet, Prime Action, ... kan je echter wél ontvangen met enkel CI+. Je kan dan enkel live kijken of opnemen via een harde schijf op uw TV toestel indien dit ondersteund wordt.
Hey @master-magic01, leuk te zien dat er zoveel tips op jouw vraag zijn gekomen. Heb je iets gehad aan de informatie van @steven_vc, @Ex-Netweter, @apestaart of @talen? Vergeet deze dan zeker niet als oplossing aan te duiden. Zo kunnen andere gebruikers hiervan ook gebruik maken. Alvast bedankt.
TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.