Beantwoorden
Ex-Netweter

beeldsignaal valt weg - geluid blijft

Beste,

Enkele keren, verspreid over verschillende weken, en zeer onregelmatig, hebben wij het volgende voor.

Het tv-signaal van Telenet valt na ongeveer één minuut uit, maar de klank blijft wel gewoon hoorbaar. We krijgen dus gewoon zwart beeld. Als ik dan even van kanaal verander, is er terug beeld, maar wel maar voor 1 minuutje om dan weer hetzelfde te krijgen, nl. zwart beeld met geluid.... 

Meestal is het euvel na enkele uren opgelost, maar aan wat kan dit in godsnaam liggen? Heb al alle kabels gecheckt, op internet gezocht, HDMI instellingen nagekeken, maar vind niks dat het euvel verhelpt.

Wie kan mij helpen aub? 

Dank en groet,

Kristof Smet - kapelle-op-den-bos

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

beeldsignaal valt weg - geluid blijft

In eerste instantie kan je digibox of digicorder gaan inruilen in een center.

Maar eerst zou ik toch checken of je coax verbinding rechtstreeks is aangesloten op je NIU (= versterker waar de kabel op binnenkomt en van waaruit de verschillende coaxen vertrekken en waar ook je modem is op aangesloten) en dat er geen T-stukken tussen zitten.

Ook dat er vanaf de NIU een goed afgeschermde kabel vertrekt naar een goede aansluitdoos, soms helpt het om ook die te vervangen.

Na omruiling en aanhoudend probleem, goed noteren wanneer het zich voordoet en dan naar de klantendienst bellen zodat ze een technieker kunnen sturen voor nazicht signaal.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden