24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Sinds een paar dagen geen geluid op Star HD en op Sports HD1.
Op de andere kanalen geen probleem.
Hallo,
Hiervoor moet je niet naar de klantendienst bellen en lang op de wachtlijn aanschuiven.
Dit is gewoon de instelling van je digicorder die verkeerd staat.
Je digicorder denkt dat hij een home cinema heeft aan hangen en dat is niet zo , waardoor hij op sommige kanalen het hd geluid niet naar het tv scherm uitzend, dit los je op door volgend artikel te lezen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geluid-optimaal-instellen-voor-digitale-tv/
En dolby digital op nee te plaatsen, want je hebt een normale tv, je zal meteen merken dat je geluid op alle zenders perfect werkt.
Gelieve als dit gewerkt heeft onder dit bericht mij een kudo te geven, dank je wel, en alvast veel geluid plezier.
Via menu van je digicorder je signaal na kijken op foutieve pakketten enz. Je zal ook zien dat zenders een TSID hebben. Als die 2 zenders hetzelfde TSID hebben moet je eens verder zappen en kijken welke zenders nog hetzelfde TSID hebben. TSID hetzelfde zijn zenders op dezelfde frequentie, meestal 4. Heb je daar hetelfde fenomeen dan scheelt er iets met je inkomend signaal. Oorzaak? uw coax, uw aansluitdoos of het inkomend signaal vanaf de straat. Kan je uittesten op een andere coaxaansluiting als je die in huis hebt. Zelfde probleem? Dan is het inkomend signaal op straat de oorzaak.
Ik had dat probleem omdat de digiccorder was ingesteld voor dolby surround. Na dit af te zetten, was alles in orde 🙂
Hey @Ex-Netweter, hebben de tips hieronder tot een oplossing kunnen leiden? Vergeet deze dan zeker niet als "oplossing" aan te duiden. Zo kan iedereen met deze vraag de tip makkelijk terug vinden en hiervan ook gebruik maken. Alvast bedankt.
TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.
op een mux zitten meestal meer of 4 zenders 😉