mediawatcher
Professional Weetjesweter
mediawatcher
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
10-04-2017
15:01
|
Lid sinds: 23-09-2015
Datum laatste bezoek: 10-04-2017 15:01
Ranking
Professional Weetjesweter
10-04-2017
13:04
Hoi, Even naar de klantendienst bellen, laten controleren als er geen computerfouten staan, of fout bij activeren in telenet systeem is. Maar de laatste dagen heb ik dit vaker gehoord, er zou een algemeen probleem bij Orange zijn , waardoor Orange met vertraging zit en overdracht tot 1-1.5 week kan duren. Dit ligt niet aan Telenet, maar aan het de vorige provider die het te traag doorgeeft. Vrienden van mij hadden dit ook en na telefoon naar klantendienst, was er bij hun info beschikbaar, beste even bellen ter controle op 015 66 66 66
... Meer weergeven
10-04-2017
12:56
Hoi, In dit verhaal zitten een aantal vreemde zaken. Als mijn telenet de toestemming niet geeft, om draadloos in te schakelen. Dan heb je ofwel een kabel modem, die geen wifi uitzend. Of je hebt in huis op de kabel modem een eigen wifi netwerk zitten. En deze kan telenet inderdaad niet testen of verbinden op je printer. Er zijn me in je tekst een aantal dingen technisch niet duidelijk. Graag zou ik weten hebt u een draadloze modem of kabel modem? Of kan je eens op de witte sticker kijken op de modem wat er vermeld staat. Ik vermoed gewoon jij niet het juiste type modem hebt, om deze functie te hebben, die je via mijn telenet wilt aanzetten. Mijn gok is dat er op je kabel modem een accespoint zit en deze niet connecteert op je printer, dan kan je enkel op de sticker van het accespoint het wachtwoord zien , en deze ingeven in je printer dat is de enige mogelijkheid voor een oplossing. Telenet is niet verantwoordelijk als er 1 aparaat in huis niet verbind, .. Printer kan je ook met kabel verbinden data, of draadloos met de WPS knop in te drukken op de modem indien je modem het juiste type heeft. Standaard staat alles ingesteld op netwerk 1 maken, waardoor alle wachtwoorden door exteren wifi zenders het zelfde zijn. Dus normaal moet je perfect kunnen inloggen. Tenzij iets op je modem steekt , wat je over het hoofd kijkt...dit kan dan het probleem zijn dat jij zoekt na vele gesprekken, met hun klantendienst. Mogelijk het beste even een check-up technieker aanvragen , die gratis eens een advies geeft? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-check-up/ Dit kan handig zijn bij problemen, waarbij klantendienst en klant onder elkaar er niet goed uitgeraken, of bij geen ondersteuning vragen tog nog het licht gevonden word.
... Meer weergeven
10-04-2017
11:12
1
HDMI-Copy protection Deze melding heeft meerdere oplossingen: - HDMI kabel in en uitsteken - HDMI kabel vervangen voor een andere - TV-software updaten via website tv fabrikant - TV onder garantie, laten ruilen voor ander toestel De box vervangen is geen optie !! Dit verhelpt het probleem nooit, aangezien de tv en de hdmi kabel dan nog het zelfde is, raad ik dit niet aan. Als bovenstaande niet werken, dan is het zowieso altijd een tv software probleem. Ik heb dit bij familie en vrienden al vaak opgelost. Meestal moet je op de website van de tv fabrikant , het merk van je tv zoeken. Je zoekt het beste op zoekterm (merk tv) + (serienummer type tv) drivers downloaden. Je kan de per usb een bestandje downloaden, deze usb steek je in de tv, en de meeste tv gaan dan 10 minuten bijwerken. En daarna is altijd de melding verdwenen. Als dit niet het geval is dan is je tv verouderd qau software, dan kan je beste indien onder garantie andere tv vragen bij de verkoper indien niet word het vermoedelijk andere tv eens aansluiten en als een ander tv toestel het doet, dan weet je dat je de tv moet vervangen. Telenet is niet de oorzaak van deze melding, hun software kan je HDMI kabel zeer weinig beinvloeden aangezien, deze kabel enkel beeld doorgeeft van punt A de tv naar punt B de decoder, komt hier weinig software aan te pas. Software op de tv die HDMI poort verwerkt wat hij binnenkrijgt, kan dan wel de oorzaak zijn, als de HDMI poort zijn leesbaarheid verliest krijgt je de melding Copy protection.Het kan perfect zijn dat je software van de tv een harde schijf wel leest en dvd speler hdmi . Dit komt door bestandtypes en software van de driver, het kan zijn dat deze aparaten anders werken. Maar dat net dat gedeelte signaal of bestand de tv moet lezen en verwerk niet meer gaat. Het kan dus zijn dat het lijkt de tv met andere zaken perfect gaat, maar net met dat ene niet, en dat komt door een software storing op de driver van de tv, is perfect mogelijk, hierdoor zijn vele mensen die dan meteen ervan uit gaan, dat hun tv niet de schuldige is , dit is dus een fout gedacht, ... Dit is net gelijk je een laptop hebt of pc, dat het ene filmpje in je webbrowser wel laad en het andere niet, dan moet je ook een software update doen, of opnieuwe installeren van het aparaat voor het terug werkt. Ik lees hierbij veel fouten, in andere antwoorden, die technisch niet juist zijn, daarom even een verduidelijk van het begrip copy protection.
... Meer weergeven
10-04-2017
10:48
Hoi, Waarom wil je de HDMI splitter gebruiken? voor welke functie? Volgens mij zijn digicorders beveiligt tegen aftappen van een tweede tv scherm. Van het moment je een splitter aansluit zal die de melding HDMI Copy protection geven. Dit doet hij om fraude en aftapping te voorkomen van meerdere tv's. Zo dat mensen in huis met 1 decoder niet vele tv's kunnen HD beeld geven. Ik vermoed dat het digitaal niet mogelijk is. Maar analoog splitten gaat wel. Hierbij is er geen interactieve controle, en zal je deze melding niet krijgen, omdat dit systeem anders werkt.
... Meer weergeven
06-03-2017
14:19
015 66 66 66 je kan bij telenet je gsm bel signaal laten veranderen van 20 naar 30 seconden in de centrale. Dit kan je niet via mijn telenet maar enkel via klantendienst, zij zetten je gsm in de centrale passen dit naar het maximum aan en je telefoon kan dan 10 seconden langer rinkelen. Je mag hiervoor naar de telenet klantendienst bellen en kan zo 10 seconden winst maken.
... Meer weergeven
06-03-2017
14:10
Je nummer staat gewoon geheim ingesteld waardoor het niet zichtbaar is naar andere toe. Even de klantendienst bellen of via facebook telenet je klantenummer en vraag achterlaten ..
... Meer weergeven
23-02-2017
15:01
Het is idd niet mogelijk bij telenet, mogelijk bij andere bedrijven... telenet heeft geen functie voor online apps
... Meer weergeven
23-02-2017
14:54
Hoi, Dit komt omdat telenet sinds deze week een nieuwe video speler gebruikt voor de yelo play website waar geen silverlight meer voor nodig is. Het probleem als je met een firefox browser werkt kan dit enkel met een update van je firefox of deze verwijderen en de laatste versie te installeren, je zal dan zien, dat je videospeler niet meer vast hangt. groetjes
... Meer weergeven
13-02-2017
11:58
Hoi, Telenet heeft jouw whoppa gegeven, 200 mbps, volgens contract. Dit wilt niet zeggen dat zij verplicht zijn dit je te geven. Wegens omstandigheden, zoals slechte UTP kabel die niet juiste snelheden haalt, dit kan verkeerde aangekochte kabel zijn. Of je netwerkkaart van je pc die deze snelheid niet aankan. Hardware matig. Je kan dit vergelijken met een auto, een ferrari rijd sneller als bv een citroen 2pk geit. De modem is daarom OK, je abonnement is OK, je contract is OK, maar als je met niet de juiste software of hardware van pc of mobiel werkt dan kan je niet verwachten dat dit ultra sonisch snel laad. Telenet treft hier geen schuld, aangezien je internet werkt, en je snelheden die je aangeeft al vrij mooi zijn, lijkt het hier eerdere een persoonlijke smaak vraag, dan technisch vraag voor het forum. Vermoedelijk moet je ofwel gaan werken met routers, of nieuwere onderdelen voor je pc bestellen vrees ik. Zelfs met het oog merk je geen verschil op , je snelheden liggen al vrij hoog, dus kan ik me moeilijk inbeelden je hinder hebt, tenzij je zelfstandige fotograaf bent of cameraman, die live streamt? https://klantenservice.prd.apps.telenet.be/fw/klantenservice/ik-heb-last-van-interferentie Je kan altijd eens een check up vrijblijvend aanvragen, je krijgt gratis aan huis een antwoord op papier, dan weet je altijd hoe ver je staat en waar je in moet investeren, ... Dit is een positieve oplossing, ... Beter dan een bedrijf meteen te woord te staan zonder ze zich mogen verdedigen.
... Meer weergeven
12-08-2016
14:37
Hallo, Het mobiel data verbruik is ten allen tijde correct bij Telenet. Dit word geregistreerd door de gsm mast van Orange, waar Telenet mee samenwerkt. Er gaat zowieso iets op jouw gsm staan, bv een game, een app, een achterliggende taak die iets verbruikt. Het beste wat u kunt doen, u gsm herinstalleren naar de fabrieksoftware een clean install doen. Het beste zoek je even op google hoe je een clean install van een iphone doet, wss moet je deze per kabel aan je pc hangen, en je itunes een commando tot herstel geven. Hoog verbruik is altijd iets wat je zelf verbruikt, dit kan nooit bij de provider liggen, aangezien wat je vebruikt, een signaal is dat je gsm aanvraagt bij een gsm mast,... dus je smartphone geeft een actie tot verbruik.. het kan dus nooit aan Telenet liggen, ik vermoed ook als je hun klantendienst belt, dat ze weinig gaan kunnen doen hieraan, dan een fabrieksreset van je gsm voorstellen, en zo stap voor stap aplicatie er terugopzetten, tot je te weten komt welke aplicatie het verbruikt. Dit is een huzaren stukje werk, en monnikenwerk, voor je te weten komt wat het zou zijn, vandaar zou ik zeggen, fabrieksreset van de gsm, en ik ben er 100 % van overtuig dat u geen problemen meer hebt. Er gaat ergens op u ios of een app een fout zitten, die dit veroorzaakt. Ook geef je in voorgaande tekst zelf je fout toe.. je zegt bijna alle apps staan uit voor 4g , maar je zegt dus duidelijk dat er nog apps 4g verbruiken... en je niet alle apps geblokkeerd hebt... dus u verbruikt wel degelijk 4g dus ik kan niet zo meteen de link met telenet leggen dan..
... Meer weergeven
12-08-2016
14:08
1
Hallo, Aan de forum admin gelieve dit topic te sluiten, dit is een Telenet forum. Geen windows microsoft forum... Dit artikel heeft geen betrekking tot Telenet. Het beste kan u even naar een pc winkel bellen of naar de microsoft belgie klantendienst op het nummer 02/503 31 13 Vragen over pc software worden ook op de telenet klantendienst niet beantwoord. net zoals outlook, microsoft, windows, al deze vragen zijn voor pc winkels of de klantendienst van uw pc. Het is niet onvriendelijk bedoelt, maar als iedereen pc vragen begint te stellen, waar Telenet niet veel mee te maken heeft, word dit onoverzichtelijk voor de klanten die wel een correcte vraag stellen.
... Meer weergeven
12-08-2016
14:02
dit antwoord is foutief, je kan een check up aanvragen, maar een oude modem, word enkel geruild indien er een defect is. of een technisch bewijs van de technieker.... een werkende oude modem word nooit vervangen, omdat dit telenet bijna 85-100 euro voor een modem kost die nog werkende is. dit staat ook in het check up artikel van de klantenservice
... Meer weergeven
12-08-2016
13:55
Hoi, Helaas heb ik slecht nieuws, een telenet digicorder heeft een ingebouwde beveiliging. Van het moment de digicorder vreemde kabels opmerkt of een illegale kopiering van signalen. Zal hij de decoder uitschakelen en het scherm hd copyprotection geven. Deze melding krijg je dan enkel weg door de tv en digicorder rechtstreeks in te steken per hdmi. Dit systeem is bedacht om zo te voorkomen, dat mensen bv 1 digicorder huur betalen, en bv 5 tv's er op aansluiten... Telenet wilt zo voorkomen dat voor iedereen dezelfde prijs en garanties geld, en niet zomaar mensen er van kunnen gaan profiteren. Ook voor rijhuizen zodat je bv niet een aantal kabels door de muren steekt en bv de buren mee kijken van jouw abonement. Ook als er bij een vreemde kabel opstelling of afsplitsing iets misgaat, en je zelf je installatie beschadigt, zal een telenet technieker nooit gratis langskomen, en moet je 85 euro betalen voor en behelping. Omdat je zelf de splitter geplaatst hebt ben je dan zelf verantwoordelijk voor beschadigingen in huis. Je kan het proberen, maar als je even google op artikel van hd copyprotection komt je hier heel veel info over tegen.
... Meer weergeven
12-08-2016
13:34
Hallo, Een simkaart is ten allen tijden gratis. Bij telenet bij zowel een nieuw als een bestaand nummer, krijg je altijd een gratis andere sim zonder kosten, zelfs geen leveringskosten als deze aan huis gestuurd worden. Als jij hebt moeten betalen, bent u wss niet in een telenet verdeelpunt geweest, maar een winkel die stickers met telenet op de ramen heeft hangen en een soort van partner is. Een zelfstandige, die zich uitgeeft als telenet maar nooit een telenet opleiding genoot. Deze persoon lijkt bij jouw idd vreemde praktijken gedaan te hebben ofwel heb je een simkaart die niet van telenet is, maar van proximus of orange? daar moet je soms idd bij opstart van een nieuw gsm nummer betalen. Gelieve even binnen te bellen naar 015 66 66 66 , optie mobiel te kiezen, dan zal telenet dit intern doorgeven naar welke winkel u bent geweest, en zullen ze steekproeven hierop doen bij deze partner van telenet. Hij dreigt dan zijn telenet leverancier status te verliezen en mag dan geen verdeler meer zijn. Kan je even reageren op dit artikel en de winkel naam en adres achterlaten zo kunnen de andere lezers kijken als ze in deze winkel dezelfde klachten vast stellen en krijgt telenet meer een zicht op de situatie. Vermoedelijk krijgt u dan ook een vergoeding, om hun excuses aan te bieden. Gelieve als dit een goede oplossing is, een kudo onderaan het gesprek te geven.
... Meer weergeven
12-08-2016
13:17
Bel naar de telenet klantendienst 015 66 66 66 druk optie mobiele telefoon je kan betaal sms door je provider definitef laten blokkeren, ... dan kan hij alles sinds dit niet meer ontvangen , of kan er geen kost meer aangerekend worden. dit lijkt me de snelste en veiligste oplossing. zo niet moet je google welke firma dit is, en ze even opbellen om het te laten stop zetten dat kan je ook doen. als deze oplossing handig is, gelieve dan een kudo onderaan de tekst te geven.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 18-02-2016 19:04 | |
1 | 10-04-2017 11:12 | |
1 | 12-08-2016 14:08 | |
1 | 31-05-2016 14:41 | |
1 | 06-04-2016 13:21 | |
2 | 20-12-2015 23:39 | |
1 | 23-09-2015 19:02 | |
1 | 23-09-2015 19:16 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
21105 | 23-02-2017 15:01 | |
47845 | 12-08-2016 13:17 | |
67022 | 06-04-2016 13:21 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig