24785
netweters
|
152669
antwoorden
|
20729
vragen
|
ik wil graag het signaal van de digicorder opsplitsen naar TV en beamer, zonder iedere keer de hdmi-kabel te moeten wisselen. Weet iemand of het werkt met een hdmi-splitter (dus 1x input en 2x output).
Ik las ergens dat het bv. in Nederlands met UPC niet werkt.
Normaal gezien zou dit moeten werken. Je hebt natuurlijk verschillende types splitters. deze die gewoon het signaal verdelen, deze waarmee je kan switchen naar welke uitgaande poort het signaal moet gaan en dan bestaan er nog splitters met meerdere uitgaande poorten waarbij het signaal versterkt wordt.
Hoi,
Helaas heb ik slecht nieuws, een telenet digicorder heeft een ingebouwde beveiliging.
Van het moment de digicorder vreemde kabels opmerkt of een illegale kopiering van signalen.
Zal hij de decoder uitschakelen en het scherm hd copyprotection geven.
Deze melding krijg je dan enkel weg door de tv en digicorder rechtstreeks in te steken per hdmi.
Dit systeem is bedacht om zo te voorkomen, dat mensen bv 1 digicorder huur betalen, en bv 5 tv's er op aansluiten... Telenet wilt zo voorkomen dat voor iedereen dezelfde prijs en garanties geld, en niet zomaar mensen er van kunnen gaan profiteren. Ook voor rijhuizen zodat je bv niet een aantal kabels door de muren steekt en bv de buren mee kijken van jouw abonement.
Ook als er bij een vreemde kabel opstelling of afsplitsing iets misgaat, en je zelf je installatie beschadigt, zal een telenet technieker nooit gratis langskomen, en moet je 85 euro betalen voor en behelping.
Omdat je zelf de splitter geplaatst hebt ben je dan zelf verantwoordelijk voor beschadigingen in huis.
Je kan het proberen, maar als je even google op artikel van hd copyprotection komt je hier heel veel info over tegen.
@mediawatcher heb je dat dan al geprobeerd? Want het zou moeten werken. (Kan zijn van niet maar lijkt me onlogisch.)
Hoe kun je zelfs je installatie beschadigen door een splitter in te steken? Dat ontploft niet ofzo.
Als je in een winkel komt dan hangen al die tv's daar ook aan 1 digicorder.
Een beetje late reactie van mij. Maar volgens mij moet het werken met een HDMI splitter als die aan de normen voldoet. Zoals de terechte opmerking hierboven in een winkel staat er ook maar 1 digicorder waar alle schermen zijn op aangesloten maar dan wel met HDMI splitters die het signaal versterken. Je zal uiteraard niet met je buren gaan delen of anders moet gans de straat naar hetzelfde kijken 😉