Beantwoorden
DannyDem
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter telt ongewoon snel op

Mijn internetverbinding is actief van 29 december 2016. Vandaag precies 1 week later staat de telemeter al op 50 Gigabite verbruik. Dat is ongewoon voor 1 week. Op mijn vorig adres verbruikte ik amper 38 gigabite per maand met hetzelfde aantal ingeschakelde toestellen als nu. Ik gebruik ook geen extreme streaming diensten.

 

Vandaag informatie gevraagd in het Telenet Center in Waregem, maar daar vinden ze er niets abnormaals aan.

0 Likes
6 reacties
Casper
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! My smart Valentine Say what?! Alles op zijn plek!

Telemeter telt ongewoon snel op

telenet is meestal redelijk goed met het meten van je verbruik dus dan moet er ergens iets in je huis zijn dat toch al dat internet verbruikt heeft. 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telemeter telt ongewoon snel op

Heb je toevallig een onbeveiligd wifi netwerk? Of iemand in je gezin die aan het downloaden is?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DannyDem
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter telt ongewoon snel op

Neen, het wifi netwerk is beveiligd. Er meert ook niemand aan op de Homespot. Ik heb al vanalles uitgezocht maar de Telemeter blijft maar vooruit lopen. Hij zit nu al aan 61.97 Gigabite. Dat is + 11 gigabite sedert gisteravond. Er wordt niet gestreamd. Noch yelo Play via de mobiele apparaten. Ik vind dit erg vreemd.

0 Likes
Hannu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Telemeter telt ongewoon snel op

Als je heel zeker bent dat er niemand aan het downloaden/streamen is, zou ik eens je wifipaswoord veranderen naar een ander sterk! paswoord. En hou je telemeter dan eens een dag in het oog.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter telt ongewoon snel op

Ik weet niet hoe "computer savvy" je bent, maar je zou Networx eens kunnen proberen om te zien welke programma's hoeveel downloaden. De meest recente versie is niet meer gratis, vandaar dat deze link niet naar de site van het programma verwijst:

 

http://filehippo.com/download_softperfect-networx/

 

Hier kun je 5.5.5 downloaden. Deze versie is freeware.

 

Verder hetzelfde advies dat Hannu al gaf: verander de sleutel ("wachtwoord") van je draadloze netwerk eens en zie wat er gebeurt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DannyDem
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telemeter telt ongewoon snel op

Het ziet ernaar uit dat het probleem opgelost is met het wijzigen van het password van de modem. Alle toestellen voor normaal gebruik zijn ingeschakele en de Telemeter ligt aan de leiband.

 

Ik volg het nog een paar dagen op.

 

Er zat een unknown toestel in het logoverzicht. De verbinding is meteen vanaf de installatie op 29 december beveiligd. Bleef de installateur ingelogd?

 

Dank voor de tip

0 Likes