24.981
netweters
|
153.656
antwoorden
|
20.845
vragen
|
Er is één zender (discovery HD) waarbij het geluid standaard véél luider is dan bij de rest vd zenders. Via de digicorder kan dit met de afstandsbediening niet minder gezet worden. Enkel via de TV zelf kan het geluid aangepast worden maar dan moet ik het volume voor de andere zenders via de digicorder op Max zetten om toch nog iets van geluid binnen te krijgen. Kan ik dit zelf ergens aanpassen om niet steeds tussen twee afregelingen te moeten switchen of ligt dit puur aan de wijze waarop dit signaal doorgezonden wordt?
Beste,
Er bestaat een kans dat de dolby digital aanstaat bij de instellingen van uw digicorder.
De meeste zenders ondersteunen dit nog niet waardoor het volume anders is dan deze met de optie dolby surround. (bvb prime hd heeft ook ondersteuning voor dolby)
U kan dit terug vinden onder de instellingen van uw toestel.
M.v.g.
Wasda
Kan je het geluid wel regelen als je CEC inschakelt ?
Heb je een home cinema systeem aangesloten aan je Digicorder of Televisie? Dit kan verklaren waarom je op deze HD zenders je geluid niet via de Digicorder kan regelen.
Er zijn een aantal zenders, zoals Discovery HD, Eurosport HD, BBC 1HD etc... die met twee geluidskanalen werken. Het stereo kanaal (dat bestuurd wordt via de Digicorder) en het Dolby Digital kanaal (dit wordt bestuurd via je Home Cinema). Het kan dus zijn dat je op de kanalen waar Dolby Digital actief staat, het geluid moet reguleren via je Home Cinema. Als je er eentje hebt in ieder geval... 🙂
Zo niet raad ik je aan om Dolby Digital uit te schakelen in het menu, zodat alleen het Stereo Kanaal gebruikt wordt. Dan zouden alle zenders een geregulariseerd geluidsniveau moeten hebben.