Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Levenslang leren (artikel)

Wat denken jullie over de stelling die in dit artikel wordt geponeerd? https://press.telenet.be/levenslang-leren-moet-een-recht-en-een-plicht-zijn-op-de-arbeidsmarkt# 

Het is hier misschien niet de juiste plaats omdat ik vermoed dat leden van "De Netweters" altijd op zoek zijn naar antwoorden en dus altijd willen bijleren. Anderzijds vermoed ik wel dat er een pak mensen zijn die denken: Laat mij mijn werk doen en laat voor de rest mijn kop gerust.

Ik voor mezelf pas dit levenslang leren al altijd toe. Zelfs nu nog als ik er geen enkel financieel of enig ander voordeel mee kan doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
2 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Levenslang leren (artikel)

Toen ik +/- 40 jaar geleden mijn legerdienst deed, zei ik tegen een sergeant bij een opdracht die ik niet naar zijn zin had uitgevoerd; ik dacht dat ... en voor ik mijn zin kon afmaken kwam het gevleugelde gezegde: "Jij moet niet denken dat doet het leger voor u".

Helaas zijn er nog steeds organisaties die op deze leest geschoeid zijn en het zal verdomd moeilijk zijn om deze te overtuigen van het tegendeel. Ik krijg er wekelijks mee te maken maar ga om privacy redenen en bescherming van de werknemers hier niet verder op in.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Levenslang leren (artikel)

@Torchwood   Inderdaad, dat is bij veel bedrijven nog een van de pijnpunten en het betert er niet op als ze constant op zoek gaan naar leidinggevenden die moeten besparen, rendement verhogen enz. zonder dat die ooit op de werkvloer zijn geweest om te weten wat het eigenlijk in houdt. En in veel gevallen kan er amper een merci af als een werknemer op eigen initiatief zijn competenties heeft verhoogd. Goede bazen zijn nu eenmaal de personen die goede competente werknemers weten te vinden, te motiveren en te laten groeien. En ze mogen ook niet verwachten dat een werknemer zal blijven bijleren, wat meestal als extra last komt, als dit op het einde van de rit niet opbrengt voor henzelf en alleen dient tot meerdere eer en glorie van het bedrijf.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.