Beantwoorden
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Iedereen die de laatste maanden zijn Telenet pagina (mijn.telenet.be) heeft bezocht zal het wellicht gezien hebben dat de overgang naar een nieuw IT-systeem niet van een leien dakje loopt (understatement).

Er zijn dus legio problemen met dossiers die compleet in het honderd lopen, en dat heeft de media nu blijkbaar ook opgepikt.

 

Vraag me eigenlijk af, hoe deftig dit nieuwe IT-systeem intern eerst getest is geweest en vooral ook hoe voorbereid de medewerkers waren die ermee moeten werken.

30 reacties
Ex-Netweter
 

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Transcript van de laatste webcast met aandeelhouders, bladzijde 13: https://nl.investors.telenet.be/nl/financiele-resultaten-0

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Zoals gedacht: er komt een prijsverhoging aan. En de CEO minimaliseert de vele problemen nogal behoorlijk, denk ik.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Daar moet ge toch niet voor gestudeerd hebben om te weten dat er een prijsverhoging komt. 🙄

De inflatie is meer dan 10% geweest vorig jaar en toen is er een prijsverhoging geweest van amper 4,7%.

Je kan de prijsverhoging 1 jaartje uitstellen door 1 jaar op voorhand te betalen met nog 5% korting erboven op.

Ik heb dit deze maand voor de 3de keer gedaan.

 

Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Beste,

 

met alle respect maar ik vind dat u het zeer rooskleurig voorstelt, vooral dat van die zetel 🙂 Zelfs de normaalste zaken, zoals een Telemeter, werken niet meer naar behoren, heel wat klanten kunnen geen TV-box registreren, enz...Dan gaat  het niet meer over een ietwat moeilijke transitie naar een nieuw IT-systeem maar meer over een complete ramp. Er wordt dan ook graag gewezen door Telenet naar het moeilijk te vinden personeel en de lange wachttijden maar indien de Helpdesk niet zo vaak moet gecontacteerd worden omdat er geklungeld wordt, was er ook veel minder een probleem van de bereikbaarheid van de helpdesk. Ik heb al heel veel geduld gehad maar dit heb ik toch nog nooit meegemaakt. Fijn voor diegenen die geen problemen hebben maar sommige (velen) zitten echt wel in de **bleep**...Nog een fijne dag!

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Bij elke update of lancering van een nieuwe app of dienst is het altijd wel iets bij Telenet. Meestal werkt het maar half,  vooral de apps. Die kan men toch laten testen voor len dit verspreid. 

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Als ik het transcript lees dan is er sprake over een prijsverhoging omdat Proximus en Orange ook een prijsverhoging deden.
Ik zie geen enkele uitleg waarom Telenet een prijsverhoging zou uitvoeren, behalve dan de reden dat de concurrentie de prijzen verhoogde. Dus wat de concurrentie doet, moet Telenet ook doen? Oké dan ...

Ex-Netweter
 

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Neen, loonkosten van het personeel en energiekosten van het coaxnetwerk zijn gestegen.

Telenet wil die gestegen kosten doorrekenen aan de klant zodat hun winstmarge minstens op hetzelfde niveau blijft of verhoogt.

Maak je daar toch niet druk over, als je je huidig abonnement te duur vindt, neem dan een abonnement dat wel binnen jouw budget past.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@glennvda 

Voor Telenet geldt de inflatie niet of wat? Huh?

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Ik betaal minder dan 35 euro per maand voor OneUp for 1 met TV Flow. De rest legt mijn werkgever bij.
Geen woorden in de mond leggen: ik heb nergens gezegd dat ik het te duur vind. Ik zeg alleen dat de prijs/kwaliteit niet in verhouding staat. 

 

@Santa prijs/kwaliteit is wel degelijk een discussiepunt ... 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Santa 

Hun inflatie zal hierin zitten 😂

https://www.made-in.be/antwerpen/pami-richt-kantoor-telenet-in/ 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Tja prijsverhoging komt er zeker, daar moeten we ons geen illusies over maken. En zal wellicht meer zijn dan de 1€ verhoging die Ziggo gaat invoeren in Nederland. 

Nu met die verhoging is het in Nederland bij Ziggo nog altijd 10€ goedkoper dan wat Telenet wil voor een vergelijkbaar abonnement, maar dat is een andere discussie die reeds vaak gevoerd werd en hier niet meteen herhaald hoeft te worden. 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Stiibun 

De verhoging is bij alle abo's (van Ziggo) is toch wel "iets" meer dan 1€. Waar haal jij die 1€?

Edit: ik zie dat er 1 pakket (het duurste) 1 euro opslaat en dat is dan de referentie?

En pakketten van Ziggo kan je niet vergelijken met die van Telenet want er is geen enkel pakket dat  1 op 1 hetzelfde is.

Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Had het inderdaad over het Internet Giga abonnement gaat bij hen van 62€ naar 63€, dus vandaar die 1€ die ik vermeldde.

En ook dat abo genomen om te 'vergelijken' met Telenet's Giga Internet

 

Maar zoals gezegd dat is een andere discussies, en heeft weinig tot niets met de problemen te maken die er zijn bij Telenet

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Krijgen ze het warm bij px?

proximus-wil-kunnen-samenwerken-met-concurrenten-voor-glasvezelnetwerk/ 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.