Beantwoorden
Remco
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! Leesclubje starten? Pionier Primeur!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Blij dat ik was toen ik onderstaande mail kreeg van Telenet. Eindelijk eens iets voor bestaande klanten maar kort was de vreugde.

.

http://i61.tinypic.com/2lcs8eb.jpg

 

Toen ik op de roze/paarse know "Benieuwd wat" klikte kom ik op een site uit waar een filmpje afgespeeld wordt om mij er nog maar is op te wijzen dat ik een trouwe klant ben, al 15 jaar lang.

 

http://i61.tinypic.com/ob0bp5.gif

 

 

Toch blijven hopen op een cadeautje scroll ik naar beneden om te zien of er daar iets staat maar helaas. 

 

Dus bij deze wou ik toch even telenet bedanken om steeds nieuwe klanten te belonen op alle mogelijk manieren afgelopen 15 jaar (fototoestelletjes, korting op abonnementen, tickets voor bepaalde zaken en waarschijnlijk nog meer andere zaken gedurende die 15).

 

Uiteraard ook super bedankt om de bestaande/trouwe klanten zeker niet te belonen voor hun vertrouwen in jullie produkten.

 

 

 

(...in feite ben ik hier de ezel om steeds klant te blijven in de plaats van gewoon over te stappen...)

 

 

 

 

 

43 reacties
Gudrun
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Wij zijn ook al minstens 15 jaar klant (maar wegens wijziging klantnummer nog geen mail of wat dan ook ontvangen). Toch hebben wij ook al heel wat voordelen gekregen. Ook wij krijgen onze smartphones tegen fikse kortingen. Wij lopen hier met 4 smartphones rond die ons welgeteld 4 euro hebben gekost. Ook wij hebben een paar maanden gratis Play gekregen, evenals een maand gratis Rio. Ook kregen wij af en toe een gratis film, ....  En deze voordelen waren toen voor alle bestaande klanten, dus ook voor jou. Sommigen wisten dat blijkbaar niet maar dat komt dan doordat je je factuur niet goed bekijkt want het werd daar telkens duidelijk op vermeld. Wij zijn heel tevereden van Telenet (en nee, wij zijn geen werknemers of wat dan ook).

Gudrun

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Ik heb indertijd  Telenet turbo 6 maand gratis gehad.

Iedereen geniet wel iets,als nieuwe klant.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Grappig, ik ben nog maar klant sedert 2001 dus volgend jaar mag ik iets verwachten??? Kan zelfs niet dreigen met de concurentie want die stelt hier nog minder voor dan niets. Ik verkoop, uit hoofde van mijn beroep voor mijn baas en dat is niet Telenet, de producten van Telenet en met plezier. Het afgelopen jaar heb ik voor het eerst iets gratis gekregen, de Play en sporting voor een 3 tal maanden. Ik moest toch weten wat ik verkocht.

maar los van alles, ik betaal volgens mij een eerlijke prijs voor een goed product want ik heb al anders gezien. Ik heb bij de concurentie al veel beloftes gezien maar ook dat ze het niet (kunnen) waarmaken. Voor mij is een goed product een geschenk op zich.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
father_sha
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Ergens akkoord maar is het niet vreemd dat je eigenlijk er voordeel zou mee doen door om de x tijd te switchen van provider (op momenten dat de instapkosten bijna gratis zijn) ? Je zou verwachten dat klantentrouw belangrijker is dan klanten acquisitie , het is soms ook storend dat ik per toeval zelf eens moet bellen voor een probleem en dan terloops ontdek dat ik al maanden teveel betaal. Voor mij zijn dergelijke zaken wel heel erg storend en doen ze me sneller naar andere oplossingen zoeken.

 

Ik ben graag een trouwe klant van een bedrijf dat daar ook oog voor heeft.

0 Likes
Beantwoorden
SilverSatin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Eenigste wat een trouwe klant krijgt is een prijsverhooging.    Inplaats van hun winst te gebruiken om te herinvesteren in verbeteringen rekeken ze het gewoon door aan hun klanten die al jaren met telenet waren.

Soms hebben zelfs nieuwe klanten "geluk"  omdat ze aan de haak genomen worden met allerlei kortingen en gratis acties om hun aan te trekken.  dus als oude klant zit je daar op te kijken met je brief over een prijs verhoging.      10 jaar klant bij telenet en steeds een dikke vinger gekregen van hen.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Ben blij dat Telenet iedereen 'n degelijk internet kan bieden.Kan niet altijd gezegd worden van de concurentie

waar snelheden zelden gehaald worden.Op 'n paar enkelingen na.Maar wel  de volle pot betalen.En waar de prijzen eveneens stijgen.

Nog nooit gehoord van de grote netwerf,waar ze volop mee bezig zijn,op naar  1Gbps over coax.en dat kost nu eenmaal geld.

Iedere nieuwe klant van vroeger heeft wel iets gekregen,ik in die tijd 6 maand gratis Turbonet.

Alles wordt duurder,veel duurder dan de prijsverhoging bij Telenet.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Het netwerk van 100Mbps is nochtans niet zo stabiel dan je zou verwachten.. Wellicht ligt dat aan de te lage upload snelheid die eraan gekoppeld gaat.

SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Heb ooit van iemand gehoord dat de upload even belangrijk is dan de download, omdat als je bijvoorbeeld een site bezoekt... Die website eerst enkele mappen op jouw pc scant (waar cookies staan) om te weten of je al dan niet ingelogd moet blijven, of dat je de voorwaarden al geaccepteerd hebt, en eventueel of je bepaalde links/foto's al bekeken hebt op de website...

 

Bij een game is dit dan weer een constante gegevens uitwisseling tussen jouw netwerk en de host van de server waarop je speelt. Je kan dus zeggen dat Download en Upload gelijk moeten zijn en wellicht is dit de reden waarom er providers in Romenië zitten die nu al 100Mbps down & 100Mbp upload geven (ze maken geen onderscheid tussen Upload & Download). Normaal zou dan de verbinding "stabiel" moeten zijn.

 

Maar providers plaatsen er vaak een limiet op om je te overtuigen een duurder abonnement te nemen.

 

Hier is nog een provider die geen onderscheid maken tussen upload & download snelheid:

 

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/pakketten/469-xl-50-50-mbps-internet-tv

 

In amerika is er bijvoorbeeld een klant die beweert dat vanaf zijn upload (met 50Mbps download) werd verhoogd naar 10Mbps, dat hij betere kwaliteit kreeg op zijn TV. Wellicht is dit de reden waarom men het laag houdt, om meer geld uit HD te halen... want met de 100Mbps (download) die we nu hebben zou men 20Mbps nodig hebben om een acceptabel signaal te krijgen.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Je kan toch kiezen voor Fibernetplus 240/20Mbps

Ikzelf heb fluo home 200/15 en werkt PERFECT  download zowel de upload (verzenden)

Ook in de spits uren.Stabiel is hier niets op aan te merken.

Telenet werkt momenteel verder naar 1000/100Mbps over cox

Zelfs 10.000/1000Mbps wordt in de toekomst mogenlijk met docsis3.1 over coax.

 

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Als je gelijke upload als download wil dan zal je moeten investeren in een glasvezelaansluiting en daar krijg je dan bvb 50 Mbps up en 50 Mbps down. Zal wel een stukje meer kosten. Ik heb met mijn Whoppa 12 Mbps upload (effectie meestal 12.5 Mbps) en ik ben daar zeer tevreden mee. Op die manier kan ik diverse camera's enz. tegelijk bekijken op hoge kwaliteit. Mijn collega heeft in frankrijk een ADSL aansluiting waar ze net zoals hier een ADSl max. 5 Mbps haalt en meestal zelfs minder en daar moet ik de beelden naar hier streamen in de laagste kwaliteit anders kunnen er geen 4 tegelijk bekeken worden.

En neem geen voorbeeld aan Amerika want het is ook maar in de grote steden dat alles een beetje deftig werkt maar in de landelijke gebieden is het een stuk minder. Trouwens met 4 Mbps effectieve upload kan je al iets doen hoor.

Trouwens TV kijken met 50 Mbps download is leuk zolang je maar alleen erop zit. Een HD zender bekijken op een groot scherm neemt ongeveer 6-8 Mbps bandbreedte af (geld ook voor Netflix toestanden). Reken maar uit als je 1 zender wil bekijken, 1 zender wil opnemen en ondertussen je 2 koters op Interntet willen you tuben en moeder de vrouw nog wat wil skypen. 't zal spannen hoor.

Reëele toestanden bij de her samengestelde gezinnen van tegenwoordig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SilverSatin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

@igvfer  " Trouwens met 4 Mbps effectieve upload kan je al iets doen hoor."      dan ben jij helemaal niet mee    met wat gaming betref tegenwoordig. ( om eerlijk te zijn ):smileylol:

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Gamers zijn nu eenmaal heavy users dus moeten ze maar een zwaarder abonnement nemen. Maar ik vraag me af bij wie. Eender welke ADSL provider belooft (let op mijn woorden) max 7 Mbps upload. Momenteel is het enkel Telenet die daar verder in gaat en met Whop (Internet 100) 6 Mbps belooft en het ook geeft. Met Internet 200 geven ze 12 Mbps ( en ik heb dat ook).

Ik zie dat de meeste gezinnen waar er maar 1 of 2 mensen gebruik maken van het internet een basicnet genoeg is. Van zodra er meer personen in huis zijn en vooral pubers is er meer nodig en daar is er jammer genoeg geen of weinig concurentie, zeker niet als je buiten de grote steden gaat. Als ik zie dat in een nu niet zo'n kleine provinciestad als Deinze er nog straten zijn waar ze zelf via hun website zeggen dat ze max. 19 Mbps down hebben en 2.4 Up (xDSL) en daar ook de zwaarste abonnementen verkopen dan vraag ik mij af hoe die gamers het doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

Waarom zou ik mij gek betalen aan een duurder abonnement terwijl men gewoon de upload kan verhogen... En zelf het duurste heb ik al geprobeerd.. upload nog te laag... alhoewel mijn ping bij de laagste is in games krijg ik nog het vaakst van al lagspikes..

0 Likes
Beantwoorden
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

upload verhogen betekend meer plaats op de kabel gebruiken voor internet,en ze zitten al zo op hun kiezen voorlopig.

laat ze nog even de netwerf afwerken en dan iets doen aan de up en down snelheid,en dan moeten er nog wat zenders betere beeldkwaliteit krijgen.

wat zal dit snel vol geraken die kabel.

ze gebruiken nu voorlopig maar 600mhz voor tv,radio,telefoon,internet.

400mhz meer is niet echt veel om dan de dingen die nodig zijn aan te pakken.

dus vrees voorlopig voor de upload snelheid.

UHD staat ook al te trappellen om op de kabel te komen (als ze ruimte hebben).

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

15 jaar klant, benieuwd naar de beloning...

De nodes zijn allemaal ontdubbeld.van 1500 eerder per Node naar <500 huizen nu per Node.En dat zakt nog verder.

Hogere upload  kan vandaag best.Hopelijk ons nieuwjaar geschenk,zou mooi zijnSmiley Vrolijk

Corporate Fibernet met 25 up is er al 'h hele tijd.

Ziggo (Liberty global)in Nederland levert nu al 500Mbps downloadspeed over coax aan business klanten.

Ziggo internet pro bied  vandaag al 200/40Mbps aan over coax

0 Likes
Beantwoorden