24779
netweters
|
152634
antwoorden
|
20726
vragen
|
Zoals iedereen weet zit internet met pieken wanneer er veel of weinig volk online zit met alle irritatie vandien. Ik begrijp dat Telenet zijn best doet om zijn klanten tevreden te houden en om die reden zou ik aanbevelen een soortgelijk systeem te gebruiken dan bepaalde firewalls zoals bitdefender.
Dat programma detecteerd automatisch of je op je desktop zit, online of een spel opstart (ook online) om te weten watvoor bescherming je nodig hebt.
Is het misschien een idee voor telenet om een tool te implementeren die de klanten snelheid voorziet naargelang hun gebruik van het internet. Op deze manier word het net minder belast en krijgen meer klanten wat ze nodig hebben.
Stel dat ik een verbinding heb van 160Mbp omdat wij er met 3 personen tegelijk opzitten, maar ieder van ons zoekt alleen wat op... dan zou je veronderstellen dat men met 120Mbps optimaal kan surfen...
Als een tool detecteerd dat die extra snelheid niet nodig is om optimaal te functioneren zou men die 40Mbps overschot kunnen gebruiken om het net te ontlasten en zo pieken te vermijden.. een beetje dezelfde situatie zoals overproductie van zonnepanelen..
Een gamer die een verbinding aangaat voor zijn games zou zo een goede ping krijgen. Iemand die gewoon opzoekt of online muziek beluisterd zou zonder haperingen zijn hobby kunnen beoefenen. Het net word minder belast waardoor snelheden beter gegarandeerd blijven, en meer klanten blijven tevreden. Just think about it.
Ik denk het wel ja, maar er moet toch een systeem bestaan om het net stabiel te houden in de avond?
Ik werk de hele dag en ik kom enkel savonds online, echter om te ondervinden dat het net vaak overbelast is en dan krijg ik nooit de snelheid waar ik voor betaal...
Waar ik me voornamelijk aan irriteer is dat ik tijdens games geen verschil merk in prestatie tussen 60 en 160Mbps...
Voor men begon met Whop en Whoppa was dit wel duidelijk op te merken..
Heb helaas alleen maar tijd om savonds erop te gaan.
Dit is net waarom ik een topic aanmaak, omdat de speedtest ongeacht de drukte ALTIJD een goede verbinding weergeeft.. maar toch krijg ik regelmatig pieken die soms redelijk lang aanhouden.