Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Liberty Global bereidt introductie Docsis 3.1 voor

Liberty Global introduceert in 2017 de eerste diensten over Docsis 3.1. Dat meldde het bedrijf deze week tijdens de IBC beurs in Amsterdam. Welke landen als eerste aan de beurt komen, is niet bekendgemaakt.

De kabelgroep heeft een nieuwe connect box ontwikkeld, die in de meterkast komt te staan met modem, Wi-Fi router en basisstation voor vaste telefonie. Deze één jaar geleden aangekondigde apparaten zijn nog gebouwd op Docsis 3.0. Liberty Global en Virgin Media toonden dit jaar op de beursvloer de nieuwe V6 set-top box, echter zonder de specificaties vrij te geven. Van deze box is bekend dat hij geschikt is voor 4K televisie, die als IP signaal binnen zal komen.

 

http://www.telecompaper.com/nieuws/liberty-global-bereidt-introductie-docsis-31-voor--1162775

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Liberty Global bereidt introductie Docsis 3.1 voor

Er wordt op allerlei vlakken gezocht en geexperimenteerd. Vooral nu de directe concurent van Telenet, bezig is met overal (woonkernen) glasvezel uit te rollen in nieuwbouwappartementen en dergelijke, zal de druk groter worden om de voorsprong die ze nu hebben te behouden.

Ik heb ook gehoord dat de huidige producent van de Philips TV's aan het dokteren is aan een kaart of module die een setopbox van Kabel, CI+, sateliet of IP tv zou moeten vervangen waarbij de huidige problemen zoals met HDMI verbindingen zouden wegvallen.

Er komen nog boeiende tijden. Het is nog geen 20 jaar geleden dat we nog aan het knoeien waren met ons beep, beep modemke. Dat ik bij mijn buur vol bewondering stond te kijken naar zijn Telenet aansluiting. Dat "beginnend" internet vloog op zijn scherm met 4 Mbps ongeveer 10 keer sneller dan ik kon met mijn ISDN inbelmodem (ADSL stond dan nog in zijn beginfase bij BGC)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Liberty Global bereidt introductie Docsis 3.1 voor

KPN kiest weer voor koper in plaats van glasvezel

KPN blijft in veel gevallen vasthouden aan een strategie waarbij opwaarderen van het bestaande koperdraadnetwerk de voorkeur boven aanleg van nieuw glasvezel krijgt.

Tot teleurstelling van de gemeente Lelystad wordt de aanleg van glasvezelnetwerken gestaakt. In plaats daarvan gaat KPN in wijken waar nog geen glasvezel door dochterbedrijf Reggefiber is aangelegd het bestaande koperdraadnetwerk opwaarderen. Opwaarderen van koperdraad kost minder dan aanleg van nieuw glasvezel. Met het opgewaardeerde koperdraad kan KPN een internetsnelheid leveren die ruimschoots voldoet aan de gemiddelde behoefte die Nederlanders hebben.

 

KPN in de lift 

KPN is de laatste periode succesvol met levering van Alles-in-1-diensten. Het telecombedrijf zag het aantal klanten met honderdduizenden toenemen. Toch zijn er Nederlanders met bedenkingen over de nieuwe strategie van KPN.  Zo kan bij internet via opgewaardeerd koperdraad geen symmetrische internetsnelheid geleverd worden. Hierbij is de upload- en downloadsnelheid gelijk. Ook loopt de aanleg van glasvezel in Nederland vertraging op. Hierdoor zijn minder huishoudens dan vooraf verwacht op glasvezel aangesloten.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-kiest-weer-voor-koper-in-plaats-van-glasvezel/

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Liberty Global bereidt introductie Docsis 3.1 voor

@igvfer ja blijkbaar Proximus doet nog eens iets 😛

Maar ik denk dat dat niet uitmaakt als ze hun klantendienst niet verbeteren dat is echt verschrikkelijk.

 

Hier een voorbeeld: de digicorder van een klant deed vervelend, ik dacht dus als Telenet klant: ga dat snel omruilen. Dat gaat dus niet, je moet dat aanvragen. Blijkbaar hadden zij al naar de klantendienst gebeld en die hadden hun doorverbonden en het probleem was niet opgelost en ze konden hem nog steeds niet omwisselen (ik ben de reden vergeten). Ze hadden voor dat telefoontje zelfs een factuur van 10 euro gekregen???

 

Uiteindelijk hebben wij gewoon een nieuwe digicorder meegegeven ook al mag dat niet...

 

Ik hoop dat Telenet snel klaar is met 'de grote netwerf' en dat onze internetsnelheid ook weer een fel verhoogt wordt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Liberty Global bereidt introductie Docsis 3.1 voor

Ik ga niet oordelen over hun helpdesk al hoor ik daar veel klachten over. We kunnen er alleen maar beter door worden als ze elkaar hun hete adem in de nek blazen.

Ik merk wel dat Proximus / scarlet echt wel als zot aan het rondbellen zijn om klanten over de streep te trekken met argument zoals: " je betaalt teveel voor wat je maar krijgt". Dit gaat dan over Whop klanten die maar 200 GB download krijgen en waar zij vrije download tegenover zetten. Ze vergeten meestal wel te zeggen dat hun snelheid in veel gevallen niet is wat ze voorstellen. En ze vergeten er ook bij te zeggen dat de promoprijs maar voor 6 maanden is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden