Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Loyaliteit systeem facturatie

Voor de meeste zakenmensen is loyaliteit "onbelangrijk" en gaat het meer om de totale omzet.

Waar men vaak geen rekening mee houdt is dat loyaliteit de omzet verzekerd en een toekomstig potentieel grotere omzet mogelijk maakt.

Om die reden vind ik het geen slecht systeem om klanten een extra korting te geven naargelang hoe lang ze klant zijn en hoeveel pakketten men afneemt (Met max limiet van 15 jaar trouwheids korting, anders werkt Telenet voor niets)

Een klant die dus b.v. enkel telefonie afneemt bij telenet zou dus om na 3 jaar klant 1 euro korting moeten krijgen op iedere faktuur, een klant die 6 jaar klant is dan weer 2 euro enz....

Een klant die Telefonie en TV afneemt zou dus na 3 jaar 2 euro korting krijgen, na 6 jaar word dit 4 euro, enz...

Een klant die Telefonie, Tv en internet afneemt zou na 3 jaar 3 euro korting krijgen, na 6 jaar 6 euro korting enz..

Uiteraard moet men mijn prijsvoorstel niet volgen, men kan zo gewoon per 3 jaar en per pakket 0.50 euro korting geven (wat dus op 1.50 euro korting komt voor 3 jaar bij Triple play). Een trouwe klant die 15 jaar bij Telenet zit zou in dit geval met Triple play 7.50 euro extra korting krijgen op iedere faktuur (of men kan een algemene korting geven op de totaalfactuur van iedere klant van ong. 0.5 euro tot 1 € per maand per jaar dat men bij telenet blijft). Zolang men maar niet denkt aan een te laag bedrag, anders is dit idee waardeloos.

Een klant die dan minder moet betalen is meer geneigd duurdere diensten aan te gaan of extra diensten te nemen omdat zij dan ongeveer evenveel moeten betalen en hierdoor verliest Telenet niet echt veel inkomsten "MAAR" ze blijven wel gegarandeerd (zolang de klant goed behandeld wordt bij de helpdesk natuurlijk!)

Telenet verdiend dus met dit idee wat minder aan iedere klant "maar" houdt de klanten tevreden en lokt er van de concurrentie weg waardoor zijn omzet wellicht "hoger" zal liggen dan voorheen.

Uiteraard kan ik niet bepalen hoe de Telenet leiding de consument wenst te bezien, maar als zelfstandige heb ik geleerd dat de klant koning is en dat deze dient te worden behandeld worden met het uiterste respect voor hun steun. Hopelijk is Telenet hiermee akkoord en denkt men na over deze suggestie.

1 reactie
Thaïs
Experienced Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Loyaliteit systeem facturatie

Ideeën zijn altijd welkom!

We verzamelen ze en geven ze door aan onze collega's.

Bedankt voor je suggestie 😉

Groetjes, 
Thaïs

0 Likes
Beantwoorden