24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Beste,
Gelieve in mijn Telenet / Mijn modem / in het tabblad advanced modem settings een veld toe te voegen waarin het door Telenet toegekende huidige vaste en/of variabele IP adres altijd wordt getoond.
Zodoende moet men niet steeds een betalende dienst als DynDNS aanspreken om je eigen IP adres vanop een andere locatie (bvb. bij telewerken) op te laten vragen.
Ook interessant als men bvb een vanop afstand aanspreekbare wifi thermostaat wil bedienen over het internet zonder steeds het meermaals wisselende telenet IP adres moeten op te vragen via support of via DynDNS services die ons alleen maar op kosten jagen.
Het moet zelfs mogelijk zijn telkenmale je eigen IP adres veranderd dat men hiervoor een mail ontvangt met melding van het oude en nieuwste toegekende IP adres !
Ik hoop dat dit snel kan worden geïmplementeerd in de Mijn Telenet toepassingen.
Beste groeten.
Koen
Heb je een draadloze modem van Telenet ?
Dan vind je het wan ip adres hier:
http://klantenservice.telenet.be/content/geavanceerde-instellingen-van-telenet-wireless-modem
Het enige wat ik zie als ik uw instructies volg zijn drie vraagtekens ??? Dus geen WAN IP te zien in de geavanceerde instellingen van mijn telenet modem ! Zie schermafdruk hieronder.
Any help ???
Koen
GEAVANCEERDE INSTELLINGENInstellingen aangepast? Vergeet ze niet op te slaan onderaan de pagina.
LAN-configuratie | |
LAN-subnet | icon 192.168..1 |
LAN-subnet IPv6 |
WAN-configuratie | |
IP-adres | icon ??? |
IP-adres (IPv6) | ??? |
Prefix (IPv6) | ??? |
GEBRUIKERS (TOESTELLEN) DIE VERBONDEN ZIJN ICON |
nvm..
MS
Dit blijkt toch nog steeds niet te zijn opgelost, laat staan beantwoord.
nvm.. weet ik niet wat dit moge betekenen.
Grt. Koen
Hey Koen,
Bij www.noip.com/ kan je tot drie systemen gratis een dynamish ip verkrijgen. Wel zou het handig zijn als we die kunnen ingeven bij het modem van Telenet zelf ipv een ander aangesloten toestel.
Groet,
Edwinus
@Ex-Netweter schreef:MS
Dit blijkt toch nog steeds niet te zijn opgelost, laat staan beantwoord.
nvm.. weet ik niet wat dit moge betekenen.
Grt. Koen
Probeer eens met een andere browser: Firefox, Chrome, Safari.
Al eens van de modem de stroom uitgetrokken? Geen oplossing? Ga naar een center om je modem te laten omwisselen.
Je eigen IPadres kan je achterhalen via http://www.watismijnipadres.nl/
Wil je een vast IP adres? Kan je business abonnement nemen. Maar dan is het toch goedkoper om via Dyn DNS een account van +-30 euro per jaar te nemen.
Het bovendien makkelijker een vast site adres te onthouden dan een IP adres.
Misschien dit eens een keertje bekijken 🙂