Beantwoorden
Ellico
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your sixth party!

Vaste bijlage

Als zelfstandige verstuur ik 99% van mijn facturen met Telenet webmail. Bij betwistingen is het handig dat de klant ook een kopie van de algemene verkoopsvoorwaarden heeft. Voor het versturen van facturen via E-mail heb ik volgende account aangemaakt, factuur@mijndomein.be. Bij Instellingen/Handtekeningen heb ik een handtekening aangemaakt in HTML. In de HTML voeg ik een pdf (voorwaarden.dpf) in als afbeelding ("afbeelding" verkleinen, of bewerken en alle instellingen op 0 zetten). Wanneer ik nu met deze account een factuur verstuur naar een klant, dan wordt automatisch de pdf als bijlage toegevoegd. Handig truukje, helaas, als ik andere bijlage(n) toevoeg wordt de pdf ook steeds toegevoegd, zodat de geadresseerde de voorwaarden.pdf meerdere malen aankrijgt. Je kan deze extra voorwaarden.pdf natuurlijk verwijderen, maar dat is weer extra werk Gefrustreerde smiley. Misschien zou het wel handig zijn als er bij handtekeningen ook de mogelijkheid bestond om bepaalde bijlage(n) toe te voegen. Smiley Vrolijk

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Vaste bijlage

Daar is de handtekening niet voor bedoeld.

 

De handtekening is een stukje tekst en/of afbeelding die onderaan elke mail zal verschijnen. Wat je kan doen is een specifiek soort mail opstellen met je pdf erbij als bijlage en opslaan onder concepten. Daarna kan je deze makkelijk bewerken, factuur toevoegen en versturen.

 

Louter een suggestie dus :).

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Ellico
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pionier It's your seventh party! It's your sixth party!

Vaste bijlage


@talen schreef:

Daar is de handtekening niet voor bedoeld.

 

De handtekening is een stukje tekst en/of afbeelding die onderaan elke mail zal verschijnen. Wat je kan doen is een specifiek soort mail opstellen met je pdf erbij als bijlage en opslaan onder concepten. Daarna kan je deze makkelijk bewerken, factuur toevoegen en versturen.

 

Louter een suggestie dus :).



Ik heb geprobeerd om een vaste E-mail inhoud in concepten op te slaan, maar als ik dan naar concepten ga om deze te gebruiken en dan na bewerken, de E-mail verzend, dan verdwijnt deze uit concepten. Concepten is eigenlijk een map waarin niet verzonden E-mails worden bewaard, eenmaal de E-mail wordt verstuurd, dan verdwijnt deze dus uit concepten. Dus niet helemaal wat ik zoek.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
V529431
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

Vaste bijlage

 
0 Likes
Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Vaste bijlage

Is de inkt opgedroogd?Smiley LOL

0 Likes
Beantwoorden
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Vaste bijlage

In Outlook (niet webmail) kan je verschillende signatures maken, zodat je zou kunnen kiezen of je een mail ondertekent met je persoonlijke handtekening, je professionele of de handtekening voor facturen.

Dat werkt perfect (ik heb zelf ook een persoonlijke en een professionele signature).

 

Het feit dat dit in webmail niet kan vind ik persoonlijk ook een van de minder goeie zaken eraan...

 

Een extra voordeel van outlook te gebruiken met IMAP is dat je ook nog een extra offline kopie hebt van al je mails.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden