Beantwoorden
femke
Professional Weetjesweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your tenth party! Een bus vol!

Zet jouw meesterbrein aan het werk!?

Telenet is op zoek naar de beste tips & tricks van Telenet-klanten. Daarvoor willen we graag een beroep doen op jouw meesterbrein.

Denk even terug aan alle tips over Telenet-diensten die je al deelde met vrienden & familie… En deel ze nu opnieuw, met meer dan 1 miljoen Telenet-klanten!

Hoe?  Deel gewoon hier je tip, als antwoord op deze post.  Op basis van het aantal kudo’s (likes dus) van jouw tip, selecteren wij dan de beste tips & tricks!

Waarom meedoen? Je helpt er een heleboel andere Telenet-klanten mee. Maar er is meer: eeuwige roem! Want de beste tips gieten we in een gloednieuw Telenet-filmpje. Dat zal je kunnen spotten op tv (kanaal 444), op groot scherm in Telenet-winkelpunten, en via onze social media-kanalen.

Alle info op een rij…

Deelnemen :  

• Post je strafste tips tussen 23/09 en 31/10 op het forum de Telenet Community, als   antwoord op deze post

Winnen: 

• We volgen alle geposte tips uiteraard op de voet. Op 1 november 2014 kiezen we de meestertip   voor elke categorie
  • De winnaars maken we bekend via de Telenet Community
  • First come, first serve: bij dubbele tips kiezen we telkens de eerste post

Voorwaarden meestertip

• Het nut is gemakkelijk uit te beelden
  • De oplossing is eenvoudig en relevant voor veel mensen

Nieuw filmpje

• De winnaars kunnen het nieuwe Telenet-filmpje in avant-première bekijken
  • En, last but not least, je community nickname wordt in het filmpje vermeld

Heel erg bedankt alvast, en veel succes!

Femke 

16 reacties
lucroland
Freshman Weetjesweter
It's your tenth party! It's your ninth party! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Telenet zou zich meer moeten focussen op mobiele telefonie (is telenet zou goed gekent in het buitenland als proximus of mobistar) te beperkte marketing contacten voor professionele gebruikers , waarom kan via proximus of mobistar wel met blackberry servers gewerkt worden en niet bij telenet etc...

0 Likes
abba001
Professional Meerweter
De race is begonnen! Even demarreren... It's your tenth party! BINGO!

vooral betere communicatie tussen telenet en rio klanten : voorbeeld nu geven ze revenge seizoen 1 terug, maar blijft het hierbij ??? of gaat men zo wekelijks weer een seizoen bijzetten ?, want als iemand nu begint te volgen met het begin, eer die dan aan het nieuwe seizoen is, zijn xxx aantal afleveringen verdwenen, aangezien die blijkbaar maar 14 dagen blijven opstaan,

dit in de veronderstelling dat alle 3 seizoen erop komen (4de is de nieuwe)

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Het is geen straffe tip maar een tip die meestal werkt:

Bij problemen met Digitale TV is het probleem meestal opgelost door de stekker eens uit te trekken en weer in te steken.

Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
abba001
Professional Meerweter
De race is begonnen! Even demarreren... It's your tenth party! BINGO!

nog zoiets als je in tv theek komt op het vak onlangs bekeken, zie je verschillende vakken staan wat je onlangs bekeken hebt, en om een voorbeeld te geven je ziet daar een serie staan die je volledig gezien hebt, ga je met de gele lijn naar dat vak, en dan druk je op de knop Linksboven back,

en je krijgt te lezen : wil je dit item verwijderen ja of nee, druk je op ja met ok is dat vak met die serie die je gezien hebt verwijdert,

het volgende geldt ook als je regelmatig  series volgt, ga je gewoon naar dat vak onlangs bekeken,

in plaats je af te vragen waar het weer gestaan heeft

Ex-Netweter

op bezoek bij familie en  het is voetbal op sporting telenet? of

zitten de kinderen niet stil.

telenet netwerk in de geburen?

log aan op yello tv en je kan kijken op laptop of tablet. of beter sluit de laptop aan op de tv. Kan iedereen kijken.

(alle zenders die je in yello  kan kijken kan je ook op verplaatsing kijken zolang er maar een telenet internet verbinding is.)

Tim
Experienced Meerweter
BINGO! Warming up? De volle 100! Laat de zon in je hart!

Dat heb je inderdaad goed gezien, @Ex-Netweter. Smiley Knipoog Welkom op de Telenet Community en tof dat je je tip met de anderen deelt!

Nog tips? Laat maar komen. Smiley Vrolijk

0 Likes
Ex-Netweter

nog een iets leuk

vrienden op bezoek die willen surfen op het internet maar geen telenet klant.

liefst dat de vrienden niet op jouw eigen thuis netwerk inloggen.

de oplossing een extra sub gebruiker  maken zodat de vrienden kunnen inloggen op de homespot

de voorbereiding

login op mijn telenet

kies mijn internet -> gebruikers -> aanmaken

vul het formulier in.

nu is de gebruiker aangemaakt

schrijf de  nieuwe gebruiker nr op en het paswoord.

de volgende keer als de vrienden komen geef je de gebruikers nr en paswoord en kunnen ze inloggen op de homespot.en kunen ze op internet.

het enige wat je na het bezoek moet doen is het paswoord veranderen of het account verwijderen

Sebas
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Hey @Ex-Netweter ,

Dat is inderdaad een handig idee. Smiley Erg vrolijk

We voegen jouw suggestie alvast toe aan de inzendingen. Bedankt voor het meedenken. 

We kijken alvast uit naar je feedback op de community. 

Sebas

0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Telenet moet zijn gebruikerspagina "Mijn Telenet" meer vrijheid aanbieden door het mogelijk te maken het contract meer in detail uit te werken. In mijn opinie is er één manier om de klanten bij de concurrentie weg te houden, en dat is door hen de mogelijkheid te geven de abonnementen bij wijze van spreken "gelijk te stellen" aan het aanbod van de concurrent. Dit kan je verwezelijken door bijvoorbeeld volgende opties te voorzien bij het aanpassen van het abonnement:

Voor internet:

In kwestie snelheid moet de upload snelheid steeds 10% bedragen van de download snelheid.

Zo moet je bij een download snelheid van 100Mbps een upload snelheid van 10Mbps krijgen, en bij 160Mbps een upload snelheid van 16Mbps (op deze manier word het netwerk stabieler).

Alsook moet de klant een optie krijgen in "Mijn telenet" waar hij in zijn contract de opties zoals de download snelheid (gepaard met de 10% upload verhouding), het aantal mailboxen, webruimte en opties die hij wenst zelf kan aanpassen (uiteraard betaald de klant dan wat minder). Een klant zou zo bijvoorbeeld uit de volgende opties moeten kunnen kiezen: 30Mbps/3Mbps - 60Mbps/6Mbps - 90Mbps/9Mbps - 120Mbps/12Mbps - 160Mbps/16Mbps - 220Mbps/22Mbps

Zoals u zelf al weet hebben bijna alle concurrenten maar 3 formules, vaak is een klant niet bereid een betere formule te nemen omdat zij dan plots 10+ euro moeten bijbetalen. Door een optie "tussenin" de huidige keuzes te maken en deze dus op te trekken naar 6 opties zou de klant misschien wel bereid zijn 5+ euro extra te betalen voor een snelheid die meer in de buurt komt van wat zij willen en kunnen betalen. Zelf iemand die bij een prijsverhoging niet meer bereid is te betalen zou eerder een goedkoper abonnement nemen in plaats van naar de concurrentie te lopen.

Als men dan nog ooit het netwerk upgrade kan men in plaats van de snelheid te verhogen voor hetzelfde geld, gewoon het traagste abonnement laten vallen, de klanten op de volgende snelle verbinding plaatsen en gewoon een nieuwe "snelste" verbinding voorzien. Je kan het zien als een trap die naar de overwinning leidt ^^

Voor televisie:

Telenet bied nu "Play" & "Play more" aan waarbij play series aanbied met wat oudere tot recente films, en waar je bij play more meer Premieres en recente films (+ series) aantreft. Maar alhoewel je na het bekijken van +-10 films bij Play more al gauw 35+ euro voordeel haalt tegenover dat je 10 Premieres in de videotheek zou huren, zijn veel mensen niet bereid 24.95 euro te betalen. Dit omdat het vaak om mensen gaat die niet de tijd hebben, noch eraan denken om iedere week minstens 1-2 films te bekijken.

Ook zijn er uiteraard mensen die het financieel niet makkelijk hebben en om die reden stel ik 2 alternatieve abonnementen voor "Witness" & "Experience". Deze abonnementen laten het toe om films op te vragen via de Videotheek aan een maandelijks te betalen bedrag maar men kan geen series opvragen, geen extra zenders + er is een limiet op de hoeveelheid films die men maandelijks kan zien.

Abonnement "Witness": Je betaald maandelijks 10 euro en kan daarmee die maand 4 films gratis opvragen via de TV-theek ongeacht of het om oude, recente of Premiere films gaat (geen series!).

(Tegenover 4 Premieres huren in de Tv-theek, betaal je via dit abonnement €2.50/film i.p.v. €5.95)

Abonnement "Experience": Je betaald maandelijks 15 euro en kan daarmee die maand 10 films gratis opvragen via de Tv-theek ongeacht of het om oude, recente of Premiere films gaat (geen series!).

(Tegenover 10 Premieres huren in de Tv-theek, betaal je via dit abonnement €1,50/film i.p.v. €5.95)

Abonnement "Play": Je betaald maandelijks 10 euro en kan daarmee die maand ongelimiteerd naar series kijken, oudere en recente films, bij het kijken van 10 films betaal je dus € 1/film i.p.v. €4.95.

Abonnement "Play more": Je betaald maandelijks 24.95 euro en kan daarmee die maand ongelimiteerd naar series, recente films en premieres kijken. Hoe meer je kijkt, hoe goedkoper het word (in verhouding tot de huurprijs!).

Om de mensen zonder abonnement aan te moedigen meer films te huren zou ik ook een korting voorstellen per gehuurde film. Als een film bijvoorbeeld 5.95 euro gekost heeft bij het huren, dan zou de volgende film die maand 5.55 euro moeten kosten, dan 5.15 euro en de vierde 4.75 euro. Na 4 films (1 film per week) is er al een voordeel merkbaar van 2.40 euro, alhoewel een abonnement steeds nog voordeliger blijft.

Voor telefonie:

- Er moeten enkele opties komen op de webpagine "Mijn telenet" waar men de bellers beter kan beheren. Zo heb ik persoonlijk enkele malen ondervonden dat ik werd opgebeld door Franstaligen die blijkbaar foutief waren verbonden, ook krijg ik op de zaak regelmatig buitenlandse oplichters aan de lijn die proberen iets aan te smeren of informatie te weten te komen. Op die reden zou er een optie moeten komen die toelaat inkomende telefoontjes uit andere landen te blokkeren, en de optie te geven nummers in te voeren waarvoor een uitzondering moet gemaakt worden. Je zou zo bijvoorbeeld de mogelijkheid moeten krijgen geen telefoontjes te ontvangen uit landen waar je de taal niet van verstaat of waarvan je weet dat er geen familie, vrienden of leveranciers verblijven. Een kleine optie maar kan wel veel miserie en ongemakken vermijden.

- Een andere optie zou zijn dat je zelf de nummers kan ingeven die je wil blokkeren, alsook een optie waar je een log kan lezen over iedereen die jou heeft opgebeld (nummer) en de beller (en jijzelf) zich bevond op moment van het gesprek.

Uiteraard mag men voor deze opties geld rekenen als iemand ze activeerd (administratie kosten) want uiteraard zijn deze opties niet voor iedereen van toepassing. Maar deze ideetjes zijn dan ook bedoeld om Telenet aantrekkelijker te maken.

Voor mobiele telefonie:

- optie geven zodat mensen kunnen kiezen tussen meer dataverkeer (voor online op de gsm/ipad, enz), of meer gratis berichten, of meer gratis belminuten of voordeliger tarief (maar één keuze mogelijk).

(op deze manier kunnen de mensen hun rekening lichtjes beinvloeden zonder dat Telenet dit echt merkt)

Shakes:

- Werden in het verleden steeds voordeliger indien gecombineerd met andere abonnementen (triple play bijvoorbeeld). Maar helaas word er geen extra korting voorzien wanneer je daar GSM abonnementen bijneemt. Ik stel voor dat men daar verandering in brengt zodat Telenet de eerste word met Quatro play.

Uiteraard brengen deze veranderingen kosten met zich mee, maar die kan men eenmalig aan de klant doorrekenen. Deze kosten zijn er immers toch vaak na een jaar uit, soms zelf al na enkele maanden.

Ik mag eerder negatieve berichtjes hebben geplaatst omdat ik niet meer zo tevreden ben dan vroeger, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik Telenet zomaar in de steek laat. In het verleden was ik steeds tevreden en ik denk dat Telenet dat terug kan bereiken. Zolang ik niet met zekerheid kan zeggen dat Telenet niet met zijn klanten inzit, blijf ik mijn ideeën meedelen en wacht ik op hun toekomstige beslissingen die hopelijk terug een lach op mijn gezicht kunnen toveren en dat van andere (momenteel) minder tevreden klanten.

Ex-Netweter

Play more is idd aan de hoge kant , maar dit komt omdat hier de prime kanalen inzitten .
Ik meen mij te herinneren dat alleen prime,vroeger al bijna 20 euro per maand koste , dan valt het nu eigenlijk allemaal wel mee wat je er bij krijgt 😉
0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Voor iemand die bij de hogere lonen zit wel ja. Maar voor iemand met een matig tot laag inkomen die maar 2-4 films per maand bekijkt omdat de tijd er niet voor is, en deze in de videotheek niet kan huren (tenzij je een jaar wacht!!) is 20 euro wel een zwak aanbod. Vooral als je weet dat je voor 3 euro vroeger 3 films kon huren in Videoland en de 4de er gratis bovenop kreeg...

Voor 20 euro kreeg je dus 8 films te zien, bij Telenet is dit voor recente films 5.95 en ten laagste 4.95 euro per film! Ongeveer 4 films (de helft minder) voor hetzelfde geld!

Dit is voor mij de reden waarom ik max 2 films per maand huur, en de rest gewoon opzoek op Youtube en andere erkende mediabronnen die tegenwoordig vaker en vaker films in SD kwaliteit gratis aanbieden.

Om die reden moet er een tussenweg komen voor mensen met minder geld zodat zij het volle potentieel uit hun geld halen en niet hoeven gestraft te worden omdat ze financieel minder bedeeld zijn.

0 Likes
Sjaakie
Freshman Meerweter
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. It's your ninth party!

Inderdaad, want ik heb mijn mobiele abonnement bij Telenet stop gezet, omdat er in de grensstreek met Nederland geen dekking is, ook al stel je het netwerk met de hand in op je GSM op Mobistar/Telenet , dan springt hij nog over op KPN, Vodafone, Base of een ander Nederlands netwerk.

Ik was dus ook niet bereikbaar en kon niet bellen van bij mij thuis, bij Proximus kan dit wel en heb ik zelfs over de grens nog bereik en ben ook bereikbaar op het Proximusnetwerk.

Zo loopt Telenet wel wat inkomsten mis die ze verliezen door bewoners van de grensstreek !

MVG,

Sjaakie 

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Ex-Netweter

Een goede tip voor als er vrienden langs komen,

even een dlna server opzetten op de computer (serviio bv), zeggen wat er mag gedeeld worden.

En de vakantiefoto's kunnen mooi via de digicorder naar iedereen in de ruimte gedeeld worden.

Hetzelfde voor filmpjes en muziek.

Een echte aanrader!

0 Likes
Ex-Netweter

Femke heeft me goed geholpen met mijn nieuw verhuis adres , email en log in dikke duim 👌mvg Chantal
0 Likes