24594
netweters
|
19050
gesprekken
|
20558
vragen
|
Ik heb sinds 2 dagen een Apple Watch ultra gekocht met het gedacht om vaak de Esim functie ook te gebruiken.
Nu als ik mn mobiele data wil instellen is deze optie greyed out in de Watch app.
Heb al enkele gepsrekken gehad met telenet. Eerst wisten ze me te vertellen dat het een interne fout was dat wifi calling niet aan stond.
Dit hebben ze dan weten recht te zetten en het gemeld bij me. Hierna heb ik mn telefoon (iphone 8 plus) een laten restarten, nog steeds greyed out.
Hierna heb ik terug gebeld, dan wisten ze me te vertellen dat het probleem bij apple ligt. Die geven gewoon overal groen licht alles gecontroleerd en het zou moeten werken.
Ik heb dan terug contact opgenomen met de klantenservice van Telenet en nu heb ik terug een loopende ticket met dat ze het gaan onderzoeken.
Heeft er hier iemand een idee wat er mis kan zijn?
Beide toestellen zijn up to date en heb zelf een OneUp abo.
Netwerk instellingen op iphone zijn al een gereset geweest. Telenet versie is 53.0
Alvast bedankt!
Geen idee, ik kan alleen aanraden om nauwgezet de handleiding van Apple te volgen: https://support.apple.com/nl-be/HT207578
Als het daarna nog niet lukt, kan je best naar een Apple Store of Telenet-winkel gaan om je te laten helpen.
Heb je de Watch gekocht in Europa ? Apple maakt namelijk verschillende versies van de watches, enkel de europese variant zal werken bij Telenet.
Het is een europees model. Heb al contact met apple gehad en die hebben alles gecheked en zeggen dat het probleem niet aan hun kant zit.
Apple zegt dat het gewoon moet lukken. Heb een ticket bij Telenet. Eerst was het de Wifi calling dat intern bij hun uit stond. Na dit aangezet te hebben werkte het nog niet bij me.
ook problemen met het koppelen;
mijn vrouw heeft haar Apple Watch al een jaar en ik enkele weken;
de koppelingen zijn actief volgen mijn.telenet;
soms is het icoontje op de Watch wit met de iPhone in de nabijheid, en groen met vermelding 4G als de iPhone niet in de nabijheid is, dan kan je bellen;
en soms is het icoontje zwart en krijg je de melding geen abonnement en geen verbinding;
het varieert van minuut tot minuut; soms hebben wij allebei verbinding; soms mijn vrouw wel en ik niet en vice versa;
er is geen lijn in te trekken;
daar alles nu en dan werkt zal het wel niet met de instellingen op de Watch of iPhone te maken hebben,
ik gok meer op problemen bij Telenet.
Iemand een oplossing of soortgelijke ervaring ?
Hoeveel streepjes (of stippen) ontvangst toont de Apple Watch als de knop 'Mobiel netwerk' groen is? Dit geeft de signaalsterkte van het 4G-netwerk aan.
Mogelijks is het mobiele Telenet-netwerk niet sterk genoeg op sommige plaatsen. De dekking van de Belgische mobiele netwerken kan je checken op https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Dan is er weinig aan te doen, Telenet is momenteel de enige die eSIM voor Apple Watch ondersteunt. Volgend jaar zouden ook de andere operatoren dit aanbieden, dan kan je vergelijken en de operator met het beste 4G-netwerk kiezen.
Beste, ik heb een vraag bij mijn Apple Watch ultra, soms werkt mijn mobiel netwerk en dan weer niet