Beantwoorden
BjornL
Freshman Weetjeslezer
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

FIBER via FIBERKLAAR (afgesloten deal juni 2026)

Ivm de recent afgesloten en goedgekeurde deal tussen Telenet/Wyre en Proximus/Fiberklaar:

Zijn er al tijdlijnen gekend voor wanneer Telenet via het Proximus fiber netwerk beschikbaar zal komen?

(ik woon in een wijk waar al 7 jaar proximus fiber ligt, geen grootstad. Beringen)

2 reacties
VanLeemhuyzen
Experienced Beetjesweter
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Oei, al 7 jaar? Dat is nogal lang geleden, hé! Dan gaat het zeker om een fiber-netwerk dat buiten die deal valt.

Gaat het om fiber van Proximus zelf in een nieuwbouwwijk? Dan mag je er gerust van uitgaan dat Telenet daar nooit beschikbaar zal komen op zo’n Proximus fiber "eilandje".

Die pas goedgekeurde fiberdeal, mijnheer, is beperkt tot gemiddeld bevolkte zones waar Fiberklaar of Wyre pas de laatste paar jaar vollenbak in alle straten fiber zijn beginnen uit te rollen. En die uitrol, die loopt nog tot 2037-2038! Tegen dan zou fiber op maximaal twee miljoen adressen beschikbaar moeten zijn, dacht ik. Er blijven ook nog 700 000 adressen over in Vlaanderen die nooit fiber zullen krijgen.

Wanneer precies jouw adres aan de beurt is? Dat weet natuurlijk niemand, hé! Als je pech hebt, zelfs nooit!

Dus als je snel fiber wilt, dan zit er maar één ding op: nemen wat er beschikbaar is.
Voilà, simpel!

dannyro
Freshman Veelweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

@BjornL  2 jaar geleden heeft proximus zijn fiber aansluitingen hier in de straat aangelegd. Ik heb in Juli een mail gekregen van Telenet dat ze, door de samenwerking met Proximus binnenkort hier fiber gaan aansluiten. (als ik dit wil). Ik ga daar bericht over krijgen wanneer dat mogelijk zou zijn. Prijzen weet ik ook nog niet.