Beantwoorden
Ex-Netweter

Mifi en/of Wifi booster in camper?

Binnenkort "verhuis" ik quasi fulltime in een omgebouwde campervan en rij/zwerf ik rond in België en Europa. Als fotograaf/filmmaker moet ik wel geregeld (grote) bestanden doorsturen naar mijn klanten en verbruik ik dus wel wat data. Ik zie daar 2 opties voor: 1. een ruim data-plan en via 4G (mifi + bv. 60GB mobiel data WIGO plan; ik deel dit abo met mijn ouders) werken en/of 2. met een wifi-booster werken voor waar er bereik is tot de Telenet Wi-Free hotspots in België.

Nu is mijn vraag: heb ik dan ook 2 toestellen nodig of bestaat er een all-in-one toestel? Bv. een mifi die ook dienst doet als wifi-booster? Kan iemand een bepaald toestel aanbevelen? Dat mag een all-in-one evt. zijn of specifiek een mifi of wifi-booster. Hoor graag jullie ervaringen!

Merci alvast voor jullie hulp!

0 Likes
1 reactie
DomainMasters
Freshman Weetjeslezer
Primeur! De kop is eraf!

Mifi en/of Wifi booster in camper?

Beste,

Ik doe hetzelfde als jij van plan bent te doen, ook met een campervan, en ik gebruik hiervoor een 4G 300 mb/s router van TP Link. Deze werkt op 12 volt en 230 Volt via een adapter en heeft 4 utp netwerkpoorten waar je je pc /mac etc op kan aansluiten. Hij heeft ook wifi voor tot 10 gebruikers en afhankelijk van het type heb je 2.4 en/of 5 GHz ter beschikking. De router werkt met een gewoon simkaartje en het voordeel voor jou is dat je als je zwerft in Europa gewoon een lokaal simkaartje kan kopen en zo een voordelige internetverbinding hebt. Natuurlijk kun je via roaming ook een kaartje van een Belgische provider gebruiken, bijvoorbeeld van Telenet.

mail naar XXXXXXXX als je meer wilt weten.  De TP Link router is klein en kost niet veel. is wel heel veelzijdig.

Wheng (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden:
e-mailadres verwijderd. @DomainMasters  Je stuurt je mailadres voortaan best via een privébericht.