24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Hallo,
Sinds ik van smartphone ben veranderd doet het mobiel internet vreemd. In het begin werkte het totaal niet. Een paar dagen later deed ie het plots automatisch wel. Daarna viel het weer weg.. maar toen ik bij voorkeur 3G gebruikte in de instellingen, deed ie het lange tijd wel weer.
En nu is er weer iets anders: de kaart werkt wel, want ik kan via een buitenlands netwerk (Odido) surfen. Roaming doet het dus. Maar het netwerk van telenet zelf lijkt hij niet meer te vinden. Ik heb zelf geen instellingen veranderd, dit ging allemaal spontaan mis.
Ik woon een paar kilometer van de grens met Nederland, maar heb dit zolang ik mobiel internet bij telenet heb nog nooit meegemaakt.
Wat extra vreemd is in dat in de preferences (Android 14) "Use SIM" uit staat, en niet aangezet kan worden. Maar roaming werkt wel?? Ik snap het niet.
Voor iemand het vraagt: 'k heb 'm inderdaad al eens aan- en uitgezet. Doet helaas niets af. Ook de 2/3/4/5G voorkeuren veranderen doet niet. Access point is ook nog altijd "telenetwap.be".
Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Eén of andere Android update die ik niet gemerkt heb? Of klinkt dit als een probleem met het telenetnetwerk? (Het probleem duurt nu al langer dan een week.)
Greetz,
Kris
Ik dacht dat de 5g op deze telefoons niet woord ondersteund door telenet
De 3g zijn aan uit zetten
Kan je eens zien of nog een update moet installeert worden
instellingen
systeem
systeemupdate
klik een aantal keer op de blauwe controleren op updates
Zet toestel volledig uit start weer op van nieuw
Herstart toestel nog eens vanuit fabrieksinstellingen als niets doet
En zet het eens op 4g
Hou wel in gaten dit is een toestel die 6/23 uitgebracht is nog updates tot 6/25 os updates en security-updates tot 6/26
Hey Luc, merci voor 't antwoord!
Dat verklaart dat Telenet 3g zit uit te schakelen.
Ik heb 4g aangezet, en nu werkt ie plots wel.
Moet dus geknoei aan Telenet's zijde zijn geweest!
Groeten,
Kris
Soms een herstart kan helpen
En de netwerk instelling na zien of opstarten en base selecteren kan ook helpen
Zijn maar kleine dingen om een beter netwerk te hebben
En vliegtuigstand lost ook veel op
Soms hebben we gemerkt dat er prioriteiten worden opgelegd
2 pers zelfde toestel zelfde abo en 1 pers heeft niet goed ontvangst en na terug opstart is het opgelost hoe dit komt geen idee