Beantwoorden
Alain1411
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Niet mogelijk om sms'en te ontvangen.

Hallo ;

We zijn ondertussen maanden verder en nog steeds problemen met ontvangen sms.

Telenet weet het ook niet meer ( nieuwe simkaart ontvangen eventjes gelukt en terug hetzelfde)

1 probleem is wel al opgelost door update app berichten worden geen driemaal meer verstuurd 

maar ontvangen is nu weer problematisch . Eventjes heeft het gewerkt paar weken en nu terug 

problemen. Als ik bel is volgens hen alles oke berichten worden afgeleverd volgens hen maar ik krijg niets.

Ik kom van een samsung nu voorlopig een oneplus nord , op het werk eens de simkaarten verwisselt met een samsung toestel 

en opeens werkte alles !!  Een full reset allemaal goed en wel maar de eeste keer ook veel problemen mee gehad als de smscodes niet meer binnen komen 

krijg je tegenwoordig bijna niets meer geinstalleerd dus ja dit zou ik liever terug vermijden.

Hebben jullie enig idee ? 

Android versie 12

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: sms berichten verzenden oke ontvangen niet

0 Likes
4 reacties
DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Niet mogelijk om sms'en te ontvangen.

Long shot: Heb je de standaard Google Berichten app? Check even in de instelligen of 'RCS-chats' actief staat of niet.
Als dat op staat route men berichtjes via RCS ipv old-school SMS, kan een impact hebben misschien.

Dat uitzetten of aanzetten kan misschien een verschil maken. Samsung hun eigen Berichten app zet RCS niet standaard aan maar Google pusht je wel hiervoor in hun Berichten app.

Alain1411
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Niet mogelijk om sms'en te ontvangen.

Hoi ;

 

Bedankt voorje berichtje , nee dit haalt niets uit ook al getest.

Ja ik gebruik de standaard berichten dienst van google , is er eigenlijk mogelijkheid 

om een andere versie te gebruiken en zoja welke is een goede?

 

grts Alain.

0 Likes
DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Niet mogelijk om sms'en te ontvangen.

Andere apps bestaan ook maar die tonen gewoon de berichtjes dat de modem ontvangt, net zoals die van Google.
Ik veronderstel dat je al eens een SIM kaart van een andere operator hebt geprobeerd? Als het probleem daar ook voorkomt ligt het denk ik aan het toestel.
Deze problemen zijn hard om op te lossen want alles is gesloten: Telenet's netwerk, modem, etc. waardoor je moeilijk kan zien zonder een Telenet technici te zijn welke foutmeldingen etc. er voorkomen.

0 Likes
Alain1411
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Niet mogelijk om sms'en te ontvangen.

is vandaag opgelost.

Ze hebben alles eens geblokkeerd en dan terug open gezet op mijn gsmnummer en raar maar waar t'i s gelukt.

Blijkbaar is dit soms de oplossing  om bizarre zaken op te lossen hebben er zelf geen idee van waarom.

 

0 Likes